Als u voor de eerste keer een auto huurt, is het belangrijk te weten dat u een kredietkaart nodig heeft voor het ophalen van uw huurauto. Het is gebruikelijk dat er een bepaald bedrag aan borg wordt geblokkeerd op uw kredietkaart voordat u de auto meekrijgt. Het is ook belangrijk dat u voldoende bestedingsruimte op uw kredietkaart heeft om het bedrag van de borg inderdaad te kunnen laten blokkeren, want anders krijgt u de auto hoogstwaarschijnlijk niet mee!Juist omdat deze fase van de autohuur vaak voor verwarring zorgt, hebben we voor u hieronder een aantal van de meest gestelde vragen (en de antwoorden daarop) geschreven om een en ander omtrent de kredietkaart en de borg voor u te verhelderen.
Ja. Zelfs als u bij ons met een andere bankkaart op onze website geboekt heeft, moet de hoofdbestuurder (degene op wiens naam de voucher staat) een geldige internationale kredietkaart op naam in het bezit hebben bij het ophalen van de auto (en zoals gezegd met voldoende bestedingsruimte om de borg te laten blokkeren). De borg in contant geld of in checks wordt in de regel niet geaccepteerd.
De lokale verhuurmaatschappij zal een borg leggen via de kredietkaart voor de auto die u meekrijgt. De borg is nodig om eventuele schade of diefstal van de huurauto te dekken.
Ja. Het Restitutie Pakket Geen Blijvend Eigen Risico of Restitutie Pakket Blijvend Eigen Risico met Super Cover zijn producten die door Auto Europe worden aangeboden, maar niet door de lokale verhuurmaatschappij. In geval van schade zult u het eigen risico aan de verhuurmaatschappij moeten betalen, maar kunt u dit terugkrijgen van Auto Europe na de huurperiode, uiteraard als het schadegeval voldoet aan de eisen gesteld in onze Algemene Voorwaarden.
De borg is over het algemeen gelijk aan het bedrag van het blijvend eigen risico, de waarde van een volle tank brandstof en de waarde van eventueel aangeschafte extra' s (kinderzitjes, GPS, etc.). In ons boekingsscherm op de website wordt de borg op de linkerkant van het scherm getoond. Bovendien vindt u het bedrag van de borg beschreven in onze Algemene Voorwaarden die u dient te lezen voordat u de boeking aan ons betaalt.
Als de huurauto in dezelfde staat wordt teruggegeven als hoe u de auto meekreeg, wordt de borg vrijgegeven. Hoe snel u weer over het geblokkeerde bedrag kunt beschikken is afhankelijk van uw kredietkaartmaatschappij en kan tot twee weken of zelfs langer duren.
Onze FAQs en Algemene Voorwaarden bevatten nuttige informatie over kredietkaarten, de borg en het eigen risico. Heeft u specifieke vragen over een huidige of toekomstige boeking, bel ons dan alstublieft op via het gratis telefoonnummer +31 85 001 2614.