Auto Europe streeft ernaar om alle klanten in iedere stap van de huur een uitstekende klantenservice te bieden. Uw autohuur stressvrij en zorgeloos maken, heeft voor ons de hoogste prioriteit en is iets wat we continu nastreven. Onze toewijding om u van de meest actuele informatie te voorzien, zorgt ervoor dat onze klanten keer op keer weer terugkomen. Van het reserveringssysteem, het ophalen, de borg tot aan het oplossen van eventuele problemen, we staan altijd klaar om u te helpen.
Voor uw gemak is onze FAQ-pagina gemaakt met daarop een verzameling van veelgestelde vragen. Kies simpelweg het onderwerp waarover u meer zou willen weten. Hoewel veel van uw vragen hier kunnen worden beantwoord, hoeft u zeker niet te aarzelen om ons te benaderen als u een verdere toelichting nodig heeft of als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden.
Onze reserveringsmedewerkers staan 7 dagen per week voor u klaar om u te helpen bij het vinden van de beste autoverhuuraanbieding voor uw reis. We bieden niet alleen de beste prijsgarantie, maar we hebben ook doorlopend speciale promoties. Laat een van onze reserveringsmedewerkers de stress van het huren van een auto wegnemen door aan te geven wat uw reisbehoeften, benodigdheden en verwachtingen zijn. Wij zullen u dan informeren over wat de beste opties voor u zijn.
Auto Europe is een autohuurbemiddelaar. Wij onderhandelen over kortingen en speciale tarieven met zowel lokale autoverhuurbedrijven als ook met de bekende namen onder de autoverhuurders, zoals Hertz, Avis en Europcar. Auto Europe is onafhankelijk en is geen vertegenwoordiger van een bepaald autoverhuurbedrijf. De naam en het adres van het verhuurbedrijf waar u uw auto huurt, staan bovenaan de voucher vermeld.
Auto Europe berekent geen annuleringskosten tot 48 uur voor aanvang van de huur. Auto Europe berekent geen wijzigingskosten tot 48 uur voor aanvang van de huur, indien echter een reservering wordt gewijzigd is het op dat moment geldende tarief van toepassing. Bij annuleringen binnen 48 uur voor aanvang van de huur, of annuleringen na het geplande ophaaltijdstip is er geen restitutie van de huursom mogelijk. Auto Europe geeft geen restitutie van de huursom indien de hoofdbestuurder geen geldig rijbewijs bij het ophalen van de auto kon overleggen Auto Europe geeft geen restitutie van de huursom indien de hoofdbestuurder geen geldige op eigen naam staande, creditcard bij het ophalen van de auto kon overleggen, of indien de limiet van de creditcard niet toereikend was om de borg op te kunnen blokkeren. Auto Europe restitueert geen ongebruikte dagen indien de hoofdbestuurder het voertuig niet of meer dan 2 uur later ophaalt zonder Auto Europe te informeren, of indien het voertuig eerder wordt ingeleverd. Er is geen restitutie voor het annuleren van bevestigde en betaalde boekingen van 7 en 9-persoons busjes die opgehaald dienen te worden in de maanden juli en augustus, ongeacht wanneer deze boeking wordt geannuleerd. Klanten hebben het recht om schriftelijk aan te tonen dat er sprake is van een lagere financiële schade, waarna vervolgens de annuleringskosten verlaagd kunnen worden.
U kunt Auto Europe bereiken via het telefoonnummer +31850012614.
Auto Europe accepteert de volgende creditcards: American Express, Mastercard en Visa.
Aangezien Auto Europe een bemiddelaar is kunnen wij geen facturen met de BTW verstrekken. Indien u dit nodig heeft kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met het verhuurbedrijf.
De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse. Dit bedrag stelt een garantie of borg voor, deze kan gebruikt worden voor de betaling van eventuele kosten. De creditcard dient genoeg krediet te hebben voor de borgsom, die doorgaans bestaat uit een eigen risico + BTW + brandstof. Als u niet in bezit bent van een creditcard, kunt u helaas geen auto huren bij de verhuurders waarmee wij samenwerken.
Houd er rekening mee dat autoverhuurbedrijven zonder u vooraf te vragen een bepaald bedrag op uw creditcard kunnen afboeken. De meest gebruikelijke reden hiervoor is het kunnen betalen van bepaalde toeslagen, zoals het bijvullen van de brandstoftank ? indien de huurauto met te weinig brandstof is teruggebracht -, te laat terugbrengen van de huurauto, verkeersboetes, administratieve kosten of als er beschadigingen aan het voertuig zijn geconstateerd. Als het niet duidelijk is waarom uw creditcard is belast of als u vindt dat u ten onrechte bent belast, bel dan als eerste de Klantenservice van Auto Europe op het telefoonnummer: +31850012614 of stuur een e-mail naar: nlcs@autoeurope.de
Indien de lokale verhuurder u belast voor het Blijvend Eigen Risico tengevolge van een ongeval, dan zal Auto Europe u dit bedrag restitueren op voorwaarde dat u ons de juiste documenten doet toekomen (Bewijs van het belaste bedrag, politie rapport, schade rapport, etc.).
Dit betreft een restitutie van het Blijvend Eigen Risico; belaste bedragen betreffende niet gedekte schade binnen het Blijvend Eigen Risico zullen niet worden vergoed. Tevens zal er geen restitutie plaatsvinden indien de lokale verhuurder dan wel het politie rapport heeft bepaald dat de schade is ontstaan door nalatigheid van de bestuurder. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Algemene Voorwaarden. Meer informatie over het Restitutie van het Blijvend eigen risico vindt u hier.
Wanneer u via een autohuurbemiddelaar huurt, wordt de verzekering verzord door de autoverhuurder waar u de huurauto in ontvangst neemt. Auto Europe geeft u een overzicht van de belangrijkste voorwaarden op uw voucher.
Onze reserveringsafdeling is 7 dagen per week geopend. Bel ons op +31850012614 of reserveer online.
Sommige speciale diensten en last minute reserveringen zijn "op aanvraag". Dit betekent dat zij handmatig moeten worden bevestigd door een reserveringsmedewerker en het niet zeker is of de huurauto beschikbaar is. Een creditcard is noodzakelijk voor het aanvragen van dergelijke voertuigen en daarom wordt het bij de klant in rekening gebracht totdat de autohuur is bevestigd. U wordt erover geïnformeerd wanneer uw gewenste huurauto op aanvraag is.
De meeste Auto Europe reserveringen worden binnen enkele minuten na de betaling bevestigd. Voor last- minute boekingen, (ophalen in de volgende 48 uur) adviseren wij u contact op te nemen met onze reserveringsafdeling via +31850012614.
Onze autohuurprijzen zijn gebaseerd op een huurdag van 24 uur. Deze gaan in wanneer de huurperiode start. Bijvoorbeeld: als u reserveert en u wilt uw huurauto om 14.00 uur ophalen, dan moet u de huurauto ook weer om uiterlijk 14.00 uur inleveren. Indien u de huurauto te laat inlevert dan wordt er meestal een extra dag in rekening gebracht.
Wanneer u een auto op een luchthaven boekt, is het belangrijk dat u de luchtvaartmaatschappij, uw vluchtnummer en uw aankomsttijd doorgeeft, omdat deze informatie vaak een vereiste is om de auto te kunnen bevestigen.
Mocht uw vlucht vertraagd of geannuleerd zijn, wat gevolgen heeft voor het ophalen, kan dit bovendien helpen bij het indienen van eventuele claims tegen de luchtvaartmaatschappij.
Mocht uw vlucht echter vertraagd of geannuleerd zijn, dient u te allen tijde contact op te nemen met Auto Europe en ons te informeren over de vertraging, zodat wij namens u contact kunnen opnemen met het autoverhuurbedrijf en ons best kunnen doen om u te helpen.
Het kan anders voorkomen dat het autoverhuurbedrijf het voertuig niet langer dan de overeengekomen ophaaltijd vasthoudt. Voor hulp buiten kantooruren kunt u zich wenden aan het telefoonnummer op uw voucher onder "Hulp buiten kantooruren".
Deze term wordt vaak gebruikt op vliegvelden en treinstations en betekent dat u niet met het vliegtuig of de trein komt, maar dat u gewoon binnen komt lopen bij de autoverhuurder. In dat geval hoeft u niet te worden opgewacht bij een bepaalde gate.
Ja, het is mogelijk om een huurauto voor iemand anders te reserveren via onze website. De persoon die de huurauto in ontvangst neemt, moet wel een creditcard op zijn/haar naam hebben om de borg mee te voldoen. Indien zij/hij niet in het bezit is van een creditcard krijgt hij of zij de huurauto niet mee.
U dient altijd uw Auto Europe voucher te overhandigen. Auto Europe's vouchers bevatten specifieke informatie betreffende de gereserveerde huurauto, het tarief en andere gegevens. Indien u telefonisch reserveert wordt het voucher, direct nadat wij uw betaling hebben ontvangen, naar u gemaild of indien nodig naar u gefaxt. Indien u online reserveert, wordt het voucher, direct nadat wij uw betaling hebben ontvangen, naar u gemaild. Ten tijde van het ophalen van de huurauto, wordt er ter plaatse een huurovereenkomst opgesteld. Zorg ervoor dat u akkoord gaat met de zaken die u nodig heeft en dat u de zaken afwijst, die u niet nodig heeft of niet wilt. Auto Europe kan geen bedragen terugstorten die bij het ophalen van de auto zijn geaccepteerd. NB: uw voucher is geen huurovereenkomst. Zie onze Voorbeeld Voucher voor meer informatie. De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort, rijbewijs en een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse.
Auto Europe accepteert geen airmiles of creditcardpunten, u kunt dat echter navragen bij de autoverhuurder ter plaatse wanneer u de auto ophaalt.
Een Auto Europe voucher wordt per email in PDF of HTML naar u toegestuurd of indien nodig naar u gefaxt. U kunt uw voucher ook online bekijken en uitprinten, gebruik hiervoor dit formulier om uw voucher op te zoeken.
Wat gebeurt er als ik een scherper tarief vind voor een huurauto? Auto Europe garandeert de beste beschikbare tarieven en de beste service. Indien u een lager tarief vindt op basis van dezelfde categorie auto en op basis van dezelfde voorwaarden dan zullen wij onze uiterste best doen om het aanbod te overtreffen! Teneinde ons te informeren over het door u gevonden scherpere tarief, verzoeken wij u vriendelijk de informatie in te vullen in het Gegarandeerd Beste Tarief formulier.
Auto Europe erkent en beseft het belang van verantwoordelijk gebruik van de informatie die op onze website wordt verzameld. Wij gebruiken deze informatie alleen om contact met u op te nemen over aanvragen of boekingen die u bij ons heeft gedaan. Auto Europe verkoopt of deelt geen persoonlijke informatie met derden.
Gegevensbescherming
U kunt te allen tijde uw persoonlijke gegevens, die door ons zijn opgeslagen, opvragen, wijzigen of verwijderen. Neem hiervoor a.u.b. contact met ons op via data-protection@autoeurope.de of middels onderstaand adres:
Auto Europe Deutschland GmbH
Landbergerstrasse 155
80687 München
Duitsland
De Auto Europe web site maakt gelimiteerd gebruik van cookies, teneinde u nog beter van dienst te zijn. Wij slaan echter geen persoonlijke, noch creditcard informatie van u op, in deze cookies. Zij bevatten slechts een sessie id nummer en enige standaard informatie betreffende uw bezoek aan onze site (bijvoorbeeld: het door u gekozen land).
Auto Europe is een autohuurbemiddelaar en heeft geen eigen kantoren of een eigen wagenpark op de bestemming. Op uw voucher staat de naam van het autoverhuurbedrijf aangegeven waar u uw huurauto moet ophalen.
U dient altijd uw Auto Europe voucher te overhandigen. De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitsbewijs, rijbewijs en een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse.
De huurperiode is gebaseerd op periodes van 24 uur en begint exact op het tijdstip van ophalen van uw huurauto, zoals op de huurovereenkomst vermeld staat.
Als u de huurauto ophaalt, moet u een borg betalen die alle mogelijke bijkomende kosten, de kosten voor brandstof (afhankelijk van de tank) en het eigen risico van de allrisk-verzekering afdekt. Het bedrag van de borg wordt op uw creditcard geblokkeerd en dit bedrag wordt weer vrijgegeven als u de huurauto onbeschadigd en op tijd inlevert.
U kunt de borg alleen per creditcard betalen. De creditcard moet internationaal geaccepteerd zijn en op naam staan van de hoofdbestuurder. Pinpassen en contant geld worden niet geaccepteerd voor het betalen van de borg.
Zowel Auto Europe als ook de autoverhuurder kunnen alleen een bepaalde autocategorie garanderen en geen specifiek merk of model auto. Autoverhuurbedrijven hebben voertuigen van verschillende autofabrikanten in dezelfde categorie en met dezelfde kenmerken als de huurauto die u heeft gereserveerd.
Over het algemeen hanteren autoverhuurbedrijven 4 verschillende regels: Full/full betekent dat u de huurauto ontvangt met een volle tank en deze ook met een volle tank moet inleveren. Ontbrekende brandstof wordt in rekening gebracht. Full/Empty A betekent dat u bij het ophalen van de huurauto een volle tank betaalt, maar dat u de huurauto met een lege tank mag inleveren. Full/Empty B betekent dat u bij het ophalen de eerste tank met brandstof moet betalen en de auto met een lege tank mag inleveren. Half/half betekent dat u de huurauto met een bepaalde hoeveelheid brandstof ophaalt en deze met dezelfde hoeveelheid brandstof weer moet inleveren. Ongebruikte brandstof wordt niet vergoed.
Heeft u een kinderzitje, dak- of skidragers of GPS nodig, dan kunt u deze bij de reservering aanvragen. Extra uitrusting is op aanvraag en moet door het autoverhuurbedrijf worden bevestigd. Alle extra uitrusting moet ter plaatse worden betaald.
Alle huurauto's hebben een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering met een minimumdekking die met de lokale wetgeving overeenkomt. Alle huurauto's hebben een diefstal- en ongevallenverzekering (LDW en CDW), doorgaans met een blijvend eigen risico in geval van schade of bij diefstal van de huurauto.
Wanneer u de huurauto ophaalt zal een medewerker van het autoverhuurbedrijf u waarschijnlijk een extra verzekering aanbieden, zoals de SuperCDW (extra afkoop van het eigen risico), een persoonlijke ongevallenverzekering of andere verzekeringen. Bedenk voor uzelf of u deze extra verzekeringen, die ter plaatse aangeboden worden, nodig vindt en wilt.
Tijdens de reservering kunt u tegen een extra toeslag het laten bezorgen en het ophalen van de huurauto aanvragen. Huurauto´s kunnen alleen worden bezorgd en opgehaald bij hotels, niet bij privéwoningen of privéadressen, campings e.d.
Als uw rijbewijs niet in het Romeinse alfabet is opgesteld of als u buiten Europa reist, wordt een internationaal rijbewijs TER AANVULLING op uw eigen geldige rijbewijs sterk aangeraden. Op een paar bestemmingen en bij enkele autoverhuurpartners dient u verplicht een internationaal rijbewijs bij het ophalen van de huurauto voor te leggen. Controleer daarvoor de voorwaarden wanneer u een reservering maakt.
Iedere extra bestuurder moet in de huurovereenkomst worden vastgelegd. Extra bestuurders moeten aanwezig zijn bij het ophalen van de huurauto en moeten een geldig rijbewijs en identiteitsbewijs/paspoort kunnen overleggen. De meeste autoverhuurbedrijven rekenen een toeslag per dag voor extra bestuurders. Controleer daarom tijdens het reserveren of deze toeslag reeds in de huurprijs is inbegrepen.
Ja, autoverhuurbedrijven vereisen een minimumleeftijd bij hoofd- en extra bestuurders. De minimumleeftijd kan per land, verhuurbedrijf en autocategorie verschillen. In de meeste gevallen rekenen autoverhuurders een toeslag voor jonge bestuurders (young drivers fee).
Dat moet u tijdens uw reservering aanvragen. Sommige autoverhuurders staan het reizen naar andere landen met hun huurauto´s niet toe, andere autoverhuurders rekenen een extra toeslag en bij sommige autoverhuurders worden geen extra toeslagen geheven. Dit is afhankelijk van de bestemming en de landen die u wilt wilt bezoeken.
Onze reserveringsmedewerkers laten u tijdens de reservering weten of het autoverhuurbedrijf een drop box voor de autosleutels heeft. Wanneer dat zo is, moet u bij het ophalen van de huurauto met de autoverhuurder de noodzakelijke afspraken daarover maken. Houdt er rekening mee, dat u nog steeds verantwoordelijk bent voor eventuele schade aan de huurauto totdat de huurauto officieel gecontroleerd is, zelfs wanneer u de auto geparkeerd heeft en de sleutels in de drop box heeft achtergelaten.
Ja. Als u een probleem heeft ervaren tijdens uw autohuur, heeft u 90 dagen na het inleveren van de huurauto de tijd om uw probleem bij ons onder de aandacht te brengen. Indien u contact wilt opnemen met onze Klantenservice afdeling, vul dan het formulier in of stuur ons een email naar nlcs@autoeurope.de. Na de periode van 90 dagen kunnen wij u niet meer helpen.
Reserveringen voor speciale voertuigen mogen tot 3 dagen voor het begin van de huurperiode kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. Voor annuleringen en wijzigingen die na deze drie dagen worden gedaan, wordt een minimumtarief plus de afleverkosten in rekening gebracht, indien het speciale voertuig reeds naar de ophaallocatie is gebracht. Alle wijzigingen en annuleringen moeten worden doorgevoerd door Auto Europe en niet via onze partners.
Nee, u kunt ons 7 dagen per week bereiken op het lokale telefoonnummer +31850012614.
Vanwege de hoge waarde van speciale voertuigen, moeten twee geldige creditcards worden voorgelegd bij de huur. Auto Europe accepteert de volgende creditcards als geldig betaalmiddel: American Express, Mastercard en Visa.p>
Wanneer u op een vliegveld of op een andere openbare locatie aankomt, wordt u opgewacht door iemand met een naambordje. Voertuigen mogen ook worden opgehaald en teruggebracht bij hotels en andere locaties.
Een gedetailleerde bevestigingsvoucher wordt naar u toegestuurd. Als u per telefoon reserveert, worden de vouchers meteen na ontvangst van de betaling naar u gefaxt. Als u online reserveert, worden de vouchers direct na onvangst van de betaling naar u toe gemaild. In beide gevallen wordt de volgende werkdag een kopie gestuurd.
Wij adviseren een reservering voor een speciaal voertuig minstens 24 uur van te voren te maken.