Auto Europe

  • NEDERLAND
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    UITLEG OVER GEEN BLIJVEND EIGEN RISICO BIJ AUTO EUROPE

    Autohuur Wereldwijd
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Autohuur Wereldwijd

    Wat betekent Geen blijvend eigen risico als ik een huurauto boek?

    Met "eigen risico" wordt verwezen naar het bedrag wat u moet betalen als uw auto beschadigd of gestolen wordt tijdens uw huurperiode. Het bedrag is gebaseerd op een percentage van de geschatte kosten in geval van schade of diefstal, en wordt specifiek vermeld tijdens het boekingsproces in de huurvoorwaarden. Hoe hoog het bedrag is hangt af van de autocategorie alsmede van het beleid van de lokale verhuurpartner.

    Als u zich volledig van deze kosten wilt bevrijden, biedt Auto Europe u als voordeel aan dat u al tijdens het boekingsproces de dekkingsoptie "Geen blijvend eigen risico" kunt toevoegen aan uw boeking. Verhuurbedrijven bieden deze mogelijkheid ook ter plaatse aan, echter spaart u tijd als u dit van tevoren bij ons boekt. Wij wijzen erop dat deze dekkingsoptie van geen blijvend eigen risico betrekking heeft op specifieke vormen van schade, en dat specifieke onderdelen van de auto zoals banden, dak, onderkant, ruiten en wielen eventueel hiervan zijn uitgesloten. Als deze onderdelen van schade betroffen zijn, zult u daarvoor aansprakelijk gesteld worden en zult u moeten opkomen voor de kosten.

    Wat houdt de optie Geen blijvend eigen risico in voor boekingen in de USA?

    Wanneer u in de USA een auto wilt huren via Auto Europe, is deze optie "geen blijvend eigen risico" standaard inbegrepen in de basisprijs bij alle huurauto's. Bij de meeste verhuurpartners houdt deze basisprijs tevens een uitgebreidere dekking in, die schade aan de banden, ruiten, onderzijde en het dak van de huurauto afdekt. Als u kiest voor AVIS of Budget als verhuurpartner, dan heeft deze optie Geen blijvend eigen risico betrekking op schade aan de carrosserie, plus een restitutie van het eigen risico bij schade aan ruiten en banden. Lees goed wat er in de voorwaarden van de huurauto aanbieding die u uitkiest wordt vermeld, aangezien de voorwaarden per verhuurder en autocategorie kunnen variëren. Voor klanten die werkelijk zonder enige kopzorgen in de USA willen reizen, heeft Auto Europe een specifieke dekking ontwikkeld. Met de reeds genoemde voordelen van geen bijvend eigen risico bieden wij een optie Geen blijvend eigen risico met Super Breakdown Cover aan, waarmee u restitutie krijgt van de volgende kosten:

    • Creditcard kosten tot maximaal €150
    • Administratiekosten tot maximaal €150
    • Afsleepkosten
    • Schade aan de onderkant, dak, banden, ruiten, en wielen
    • Schade aan extra materiaal (GPS, kinderstoeltje enz..).

    Indien u een schadeclaim wilt indienen, moet u eerst het verschuldigde bedrag aan de verhuurpartner betalen, en daarna bij Auto Europe dit geld terugclaimen. In geval van een schadeclaim bij Auto Europe is het belangrijk dat u alle relevante documenten bijvoegt zodat uw vergoeding zo snel mogelijk kan worden uitgekeerd.

    Wat te doen in geval van een ongeluk of diefstal van de huurauto?

    Wat te doen in geval van een ongeluk?In het onwaarschijnlijke geval dat u in een verkeersongeval verwikkeld bent, of uw huurauto beschadigd of gestolen is - blijf kalm en raak niet in paniek. In alle gevallen is Auto Europe er voor u om u bij te staan met hulp en advies. Daarvoor is het belangrijk de volgende procedure te bevolgen:

    • Neem contact op met de plaatselijke politie:
      Het is van vitaal belang een politiebericht in bezit te krijgen, ongeacht de ernst van de schade, of als het voertuig is gestolen. Indien u betrokken bent bij een ongeval met derden is een officieel politiebericht plicht, met alle details van deze derde partij erin vermeld.
    • Neem contact op met het verhuurbedrijf:
      Het is belangrijk het verhuurbedrijf binnen 24 na de gebeurtenis te informeren. Contactgegevens van uw autoverhuurbedrijf vindt u terug in uw contract en op uw voucher.
    • Neem foto's en/of video opnames:
      Neem foto's en maak video opnames van de schade, als u daartoe de mogelijkheid heeft, voor een goede bewijsvoering.
    • Vul het schade- / ongevallenformulier van het verhuurbedrijf in:
      Na afloop van uw huurperiode zult u bij het verhuurbedrijfeen schade- of ongevallenformulier moeten invullen en ondertekenen.

    Wat te doen als het verhuurbedrijf ter plaatse erop staat dat ik extra dekking koop?

    De medewerkers van verhuurbedrijven hebben vaak tot opgave, klanten extra producten en dienstverleningen te verkopen. Eén daarvan betreft verzekeringen en dekkingen, wat veelal ter sprake komt als u de auto ophaalt. Over het algemeen zijn de dekkingsmogelijkheden die het personeel van het plaatselijke verhuurbedrijf aanbiedt facultatief. Als u uw auto ophaalt, en u wordt dekking aangeboden om uw eigen risico te elimineren, dan is dat zeer waarschijnlijk niet nodig omdat u dat reeds via uw boeking bij Auto Europe heeft geregeld.

    Het kan zijn dat u extra verzekeringen aangeboden krijgt om die onderdelen van de auto te dekken, die niet in het basispaket van Auto Europe inbegrepen zijn. De beslissing om daarvoor lokaal eventueel extra verzekeringen af te sluiten ligt geheel bij u. Wij maken u erop attent dat Auto Europe een Super Cover product aanbiedt, welk deze onderdelen dekt. Daarom bevelen wij u aan, dit product te kopen op het moment dat u uw boeking maakt.

    Heeft u nog vragen over de producten "Geen blijvend eigen risico" en "Restitutie van eigen risico met Super Cover" van Auto Europe? Neem dan contact op met onze reserveringsafdeling onder telefoonnummer +31 85 001 2614. Onze producten zijn erop gericht uw vakantie zo zorgeloos mogelijk te laten verlopen, en u een huurervaring te bieden die glad en zonder stress verloopt.