Wat voor dekking heb ik bij Volledige Schadedekking?
De optie Volledige Schadedekking biedt Auto Europe aan al zijn klanten aan. Deze optie beschermt u, mocht het autoverhuurbedrijf u een eigen risico bedrag verrekenen in geval van schade aan of diefstal van het voertuig. Met dit pakket kunt u het eigen risico bedrag dat u aan de verhuurder heeft moeten betalen op Auto Europe verhalen na afloop van de huurperiode. Hoe werkt het? Het is heel simpel. Allereerst dient u het eigen risico bedrag te betalen aan het verhuurbedrijf. Vervolgens neemt u contact op met Auto Europe om uw claim in te dienen. Als u een claim indient, is het belangrijk alle relevante documenten te verzamelen voordat u contact met ons opneemt. Onze Volledige Schadedekking dekt de volgende zaken af:
- Schade aan de carrosserie, incl. sloten, velgen, dak, onderkant, enz.
- Glasschade aan de ruiten, incl. voorruit, ramen, enz.
- Schade aan wielen en banden
- Vergoeding van eventuele administratiekosten
- Schade of verlies van de autosleutels
Wat te doen in geval van een ongeluk of als uw huurauto is gestolen?
Indien u een ongeluk heeft, u de auto beschadigd heeft of deze is gestolen, is het zaak kalm te blijven en de volgende procedure te volgen:
- Bel de politie:
Het is belangrijk dat u de politie belt en een officieel politiebericht laat opstellen. Dat geldt zowel voor het geval dat de auto gestolen is, als voor schade, als voor een ongeluk met derden. Het politiebericht dient als bewijsmateriaal, let erop dat de gegevens van derden ook volledig zijn vermeld.
- Bel het autoverhuurbedrijf:
Binnen 24 uur na het incident dient u uw verhuurbedrijf hierover te informeren. U vindt de contactgegevens op uw voucher en in uw contract.
- Maak foto's/video's:
Maak in het kader van de bewijsvoering zoveel mogelijk foto's en video's als mogelijk.
- Vul een ongevallen- of schadeformulier in bij de verhuurder:
Na afloop van de huurperiode dient u bij het verhuurbedrijf een schade-/ of ongevallenformulier in te vullen en te ondertekenen.
Auto Europe staat voor u klaar als u hulp nodig heeft in dergelijke situaties. Aarzel dus niet, in dat geval contact met ons op te nemen.
Hoe kan ik geld terugvorderen van Auto Europe?
Indien u als dekkingsoptie voor uw autohuur onze Volledige Schadedekking heeft gekocht, moet u uw claim uiterlijk binnen 90 dagen na het incident bij ons indienen. Om te beginnen moet u ons customer service formulier invullen, alsmede het restitutieformulier, en deze samen met de volgende documenten aan ons terugsturen:
- Originele Auto Europe voucher
- Ondertekend exemplaar van de autohuurovereenkomst met het verhuurbedrijf
- Politiebericht
- Ongevallenformulier van het verhuurbedrijf
- Creditcard betaaloverzicht – waaruit duidelijk blijkt hoeveel de verhuurder u in rekening heeft gesteld
- De eindafrekening
- De rekening van de reparatie
- Alle betreffende foto's en/of video's
- Contactgegevens van alle betrokken partijen