Auto Europe

  • NEDERLAND
  • Neem contact op met onze huurspecialisten
    Autohuur Wereldwijd
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Autohuur Wereldwijd

    Blog zoeken


    Categorieën

    Blogs zoeken......

    Ongevallen en pech met uw huurauto

    Ongevallen en pech zijn geen zaken waar we graag over nadenken en zeker niet als we op vakantie gaan. Niemand kiest ervoor een ongeluk te hebben of een lekke band, maar het zijn dingen die nou eenmaal kunnen gebeuren. En daarom is weten wat te doen in zulke situaties iets waar we op voorbereid moeten zijn. In het geval van een verkeersongeval zult u snel moeten handelen. Het eerste wat u doet is vaststellen of iedereen ongedeerd is. In geval van verwondingen is het zaak zo snel mogelijk noodhulp op gang te brengen. Noteer daarom noodnummers van uw gastland, ook al hopen we natuurlijk dat die niet nodig zullen zijn.

    • Foto's: Nadat u ervoor gezorgd heeft dat een ieder in veiligheid is, neemt u foto's van de situatie en alle voertuigen en objecten die bij bij de situatie betrokken zijn. Foto's kunnen later van groot belang blijken te zijn wanneer het om de verzekering gaat.
    • Wie te bellen? In het geval van een ongeval of diefstal, dient u zowel de lokale verhuurder als de lokale autoriteiten binnen 24 uur in te lichten. Uiteraard is het beste de verhuurder direct in te lichten, zodat voor pechhulp kan worden gezorgd. Ook als u schade aan uw auto opmerkt die u nog niet eerder had gezien, dient u de verhuurder hier direct over in te lichten.
    • Auto beschadigd door een onbekende persoon: Het kan gebeuren dat u terugkeert bij de parkeerplaats van uw huurauto en u merkt dat de auto gekrast, gedeukt of anders beschadigd is. Degene die dat veroorzaakt heeft is in geen velden of wegen te bekennen. Ook in het geval van zulke schade of schade waarbij u op een object inrijdt dient u de verhuurder in te schakelen en een politierapport te laten opmaken.Ook al is de schade klein en is er verder niets of weinig aan de hand, is het toch belangrijk de lokale autoriteiten en de verhuurder in te lichten, omdat anders uw klacht en eventuele restitutieaanvraag ongeldig kunnen worden verklaard.
    • Autoreparaties: Als er reparaties nodig zijn na een ongeval(letje), zorg er dan voor dat u eerst toestemming heeft van de lokale verhuurder om dit te laten doen.
    • De rol van Auto Europe: Als u een Restitutie Eigen Risico pakket bij Auto Europe heeft afgesloten, wilt u uiteraard de kosten gerestitueerd zien die u betaald heeft voor schade. Er zijn een aantal documenten die wij van u nodig hebben om uw aanvraag te kunnen verwerken: een schaderapport ondertekend door u en de lokale verhuurder (vóór het einde van de huurovereenkomst) en een politierapport als er een derde partij bij het ongeval betrokken was (verzamel alle gegevens van de derde partij). En vergeet niet bij wat voor schade dan ook zo snel als mogelijk de lokale verhuurder, de politie en Auto Europe te verwittigen.Om een aanvraag voor restitutie in te dienen zult u ons per email dienen te contacten, waarbij u uw voucher nummer aan ons doorgeeft. De details van het ongeval dient u in te vullen op ons Restitutie Formulier die u via onze website kunt downloaden. Behalve het ondertekende formulier dient u de genoemde documenten mee te sturen, begeleid van betalingsbewijzen en eventuele foto's.
    • Lekke band: Een lekke band is uiteraard niet iets waar we op onze vakantie mee geconfronteerd willen worden, maar het zijn van die dingen die weleens gebeuren. Normaliter zult u een reserve band in uw huurauto vinden waarmee u de lekke band kunt vervangen. Auto Europe's Restitutie Eigen Risico pakket met Super Cover dekt de kosten van het vervangen van een band en de eventuele reparaties en arbeidskosten daaraan verbonden. Zijn er serieuzere problemen, dan kunt u de pechhulp (roadside assistance) bellen of de lokale verhuurder.

    Nu u volledig geïnformeerd bent, kunt u zorgeloos de weg op met Auto Europe. We wensen u een veilige trip toe!

    Blog zoeken


    Categorieën