Auto Europe

  • NEDERLAND
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    AUTOHUUR BOEKING WIJZIGEN OF ANNULEREN

    Veelgestelde vragen over het wijzigen of annuleren van autohuur reserveringen met Auto Europe
    Autohuur Wereldwijd
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Autohuur Wereldwijd

    Alles wat u moet weten voor het wijzigen of annuleren van uw boeking

    Hoe een autohuur reservering bij Auto Europe annuleren of wijzigenBij Auto Europe staan de behoeften van onze klanten altijd op de eerste plaats. Dit houdt in dat wij hen helpen om te gaan met eventuele onvoorziene omstandigheden zodat zij op hun beurt beter in staat worden gesteld het hoofd te bieden aan eventuele gebeurtenissen zowel voor als tijdens hun reis.

    Daarom zijn wij trots op het feit dat wij een van de beste annuleringsvoorwaarden hebben in de gehele internationale autoverhuurbranche.

    Veelgestelde vragen over het wijzigen of annuleren van een boeking

    Heeft u bij ons een huurauto geboekt en moet u deze om welke reden dan ook annuleren of wijzigen - denk bijvoorbeeld aan de recente corona pandemie - dan zult u zien dat het wijzigen van uw reisplannen met Auto Europe zeer simpel is en veel makkelijker dan veel mensen vooraf misschien denken.


    Ik heb via jullie een huurauto geboekt, maar ik ben niet langer tevreden met de verhuurder/ophaaldatum/autocategorie. Wat moet ik doen?

    Ten eerste bent u als klant van Auto Europe altijd vrij uw boeking op ieder moment, tot 48 uur voor het ophaaltijdstip (online of telefonisch) te wijzigen. Dit betekent dat als u uw huurauto bijvoorbeeld aankomende vrijdag om 09:00 uur op Amsterdam Schiphol Airport op zou halen, u tot 08:59 uur op woensdag de tijd heeft uw boeking geheel kosteloos te wijzigen of zelfs te annuleren.

    En het zijn niet alleen de ophaaldata die u kunt wijzigen. U kunt via onze website ook een andere verhuurder kiezen, de autocategorie wijzigen, de ophaallocatie veranderen, en zelfs de naam van de hoofdbestuurder wijzigen in slechts een paar muisklikken. Zo simpel is het!

    U kunt ook telefonisch of per email contact opnemen met onze reserveringsafdeling en een van onze reserveringsmedewerkers zal u graag helpen bij eventuele wijzigingen.

    Hoewel het wijzigen of annuleren van uw boeking kosteloos is, is het wel goed om te onthouden dat de prijzen (zoals in alle branches) soms fluctueren. Dit betekent dat eventuele wijzigingen aan uw reservering kunnen leiden tot een hogere (of lagere) nieuwe totaalprijs dan wat u voor uw huidige reservering heeft betaald.

     

    Zijn er kosten verbonden aan het annuleren of wijzigen van een reservering bij Auto Europe?

    Nee, Auto Europe brengt geen kosten in rekening voor het annuleren of wijzigen van uw reservering, mits u dit uiterlijk tot 48 uur voor het ophaaltijdstip doet. Mocht u de reservering willen wijzigen, houd er dan echter rekening mee dat de prijs automatisch zal worden aangepast naar het huidige tarief dat online op onze website wordt getoond. Dit komt omdat we werken met live tarieven en prijzen constant veranderen. Afhankelijk van de prijs voor de nieuwe, gewijzigde boeking zal het prijsverschil automatisch worden afgeboekt (indien de nieuwe totaalprijs hoger is) of worden teruggeboekt indien de nieuwe totaalprijs lager is.

     

    Kan ik mijn boeking online wijzigen of annuleren?

    Ja, wijzigen of annuleren van uw reservering kan direct online via onze website, mits het ophaaltijdstip meer dan 72 uur in de toekomst ligt. Ligt het ophaaltijdstip binnen 48 en 72 uur, neem dan telefonisch contact op met een van onze reserveringsmedewerkers om uw reservering te wijzigen of te annuleren.

    Het wijzigen of zelfs annuleren van uw autohuur reservering is simpel. Voer uw naam en het vouchernummer van de autohuur in om toegang te krijgen tot uw boeking waar u de opties zult vinden om uw autohuur te wijzigen of te annuleren. Bovendien heeft u de mogelijkheid om de algemene voorwaarden met betrekking tot de autohuur door te lezen.

    Hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe u uw boeking online kunt wijzigen en/of annuleren.

    Stap 1 - Krijg direct online toegang tot uw reservering op de website van Auto Europe door te klikken op de optie "Beheer Boeking" in de navigatiebalk helemaal bovenaan op de website en vervolgens op "Boeking Bekijken/Wijzigen".

    Hoe een boeking online wijzigen of annuleren- toegang tot uw reservering

    Stap 2 - Gebruik het formulier om uw voor- en achternaam in te vullen evenals het vouchernummer die u kunt vinden op de reserveringsbevestiging die u per e-mail heeft ontvangen. Het vouchernummer begint met twee letters gevolgd door zeven nummers (bijv. EU0000000). Indien u uw vouchernummer niet weet, kunt u in plaats daarvan de ophaaldatum en het e-mailadres invullen dat is gebruikt om de reservering mee te maken.

    Hoe een boeking online wijzigen of annuleren- toegang tot uw reservering

    Stap 3 - U kunt uw boeking nu bekijken en de reservering wijzigen of annuleren.

    Hoe een boeking online wijzigen of annuleren- bekijk boeking

    Met de optie "Reservering Wijzigen" kunt u de autocategorie, de ophaaltijd en -datum, en zelfs de ophaalllocatie wijzigen.

    Hoe een boeking online wijzigen of annuleren- bekijk boeking

    Met de optie "Annuleer Uw Reservering" kunt u uw boeking annuleren nadat u de reden voor annulering heeft geselecteerd. Vervolgens krijgt u een bevestiging dat de boeking is geannuleerd en dat het geld direct zal worden gerestitueerd.

    Hoe een boeking online wijzigen of annuleren- bekijk boeking

     

    Hoe kan ik contact met jullie opnemen om mijn boeking te wijzigen?

    Contact opnemen met de reserveringsspecialisten van Auto EuropeOnze bekroonde reserveringsspecialisten staan klaar om u te helpen bij het proces via +31 85 001 2614 wanneer u hulp nodig heeft. U kunt ons ook een e-mail sturen via nlres@autoeurope.de met uw verzoek en een van onze medewerkers zal zo snel mogelijk contact met u opnemen. Echter, hoe dichter bij de deadline van 48 uur voor het ophaaltijdstip, hoe beter het is om rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met een van onze medewerkers om ervoor te zorgen dat uw verzoek zo effectief en efficiënt mogelijk wordt afgehandeld.

     

    Is er een manier om mezelf te beschermen als ik mijn boeking moet annuleren vanwege corona of andere onvoorziene omstandigheden?

    Ja, we raden het ten zeerste aan om uzelf te beschermen met onze populaire Laattijdige Annuleringsdekking mochten Covid-19 of andere onverwachte omstandigheden uw reisplannen veranderen. Voor een schappelijke meerprijs zal dit uitstekende product u volledig beschermen tegen eventuele onaangename gebeurtenissen mocht het ergste gebeuren tijdens uw reis. Vink, voordat u naar de kassa gaat, het betreffende vakje aan het einde van het boekingsproces aan om de dekking aan te schaffen en te genieten van totale gemoedsrust tijdens uw vakantie!

     

    Hoe kan ik het Laattijdige Annuleringsrestitutie Programma van Auto Europe aan mijn boeking toevoegen?

    Hoe de Laattijdige Annuleringsdekking aan een boeking toevoegenHet toevoegen van het Laattijdige Annuleringsrestitutie Programma aan een boeking is eenvoudig en kan worden gedaan aan het einde van het online boekingsproces. Nadat u de voorkeursdata en het ophaaltijdstip hebt ingevuld en het voertuig heeft geselecteerd, wordt u verder geleid naar een online formulier met informatie over de hoofdbestuurder. Voordat u verder gaat naar de betalingsopties ziet u een vakje met details over het Laattijdige Annuleringsrestitutie Programma. Vink simpelweg dit vakje aan en de dekking wordt automatisch aan uw reservering toegevoegd en de kosten hiervan opgeteld bij de totale huurprijs. Bij een telefonische reservering kunt u onze reserveringsmedewerker vragen om de dekking aan uw boeking toe te voegen.