Auto Europe

  • NEDERLAND
  • Neem contact op met onze huurspecialisten
    Autohuur Wereldwijd
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Autohuur Wereldwijd

    Blog zoeken


    Categorieën

    Blogs zoeken......

    Het belang van een creditcard bij autohuur

    Als u eerder via Auto Europe een auto heeft gehuurd zal het u ongetwijfeld zijn opgevallen dat u op onze website kunt kiezen met welke bankkaart u de boeking wilt betalen. Zo kunt u de boeking met uw eigen creditcard betalen of u kunt bijvoorbeeld de kaart van uw partner of ouders gebruiken. Dit kan echter leiden tot misverstanden, zeker als u de huurauto ophaalt. Wanneer de hoofdbestuurder de auto ophaalt moet de hoofdbestuurder een creditcard bij zich hebben. De creditcard moet op naam van de hoofdbestuurder staan en overeenkomen met de naam die op de voucher vermeld staat.

    Waarom is het belangrijk een creditcard te hebben tijdens de autohuur?

    U dient er rekening mee te houden dat het lokale verhuurbedrijf contant geld, cheques, reischeques, nationale creditcards, Maestro, Electron en andere bankpassen niet accepteert. De reden hiervoor is dat deze betaalmiddelen niet als borg kunnen worden gebruikt. Bij het ophalen van de auto wordt de borg op de internationaal geaccepteerde creditcard geblokkeerd, en de blokkade wordt er weer afgehaald wanneer de huurauto in dezelfde staat wordt teruggebracht. Afhankelijk van het verhuurbedrijf kan de borg ook van de creditcard afgeschreven worden, welke weer terug wordt gestort wanneer de huurauto eveneens in dezelfde staat wordt teruggebracht.Ook moet de limiet van de creditcard hoog genoeg zijn om ten minste het eigen risico af te dekken. Doorgaans is de borg ter hoogte van een volle tank benzine, het eigen risico en de BTW. De reden dat de verhuurder vraagt dat er een borg wordt achtergelaten is om ervoor te zorgen dat de kosten gedekt kunnen worden in het geval van schade aan of diefstal van de huurauto. Mocht de hoogte van het eigen risico niet op uw voucher staan neem dan contact op met onze reserveringsmedewerkers. Zij kunnen dit voor u nagaan.Het kan zo zijn dat uw creditcard zonder voorafgaande kennisgeving wordt belast nadat u de huurauto heeft teruggebracht. Dit kan gebeuren om verschillende redenen: administratieve kosten, schade aan het voertuig, de huurauto is met minder benzine teruggebracht dan zoals staat vermeld in het huurcontract, de huurauto is later teruggebracht dan vermeld in de voucher, er is een verkeersboete opgelegd, etcetera. Wanneer u het niet eens bent met de kosten waarvoor u belast bent, aarzel dan niet om contact op te nemen met de klantenservice van Auto Europe. U kunt aan het einde van de huurperiode telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op het telefoonnummer :+31 85 001 2614, optie 2 of u kunt ons formulier online invullen.

    Wat gebeurt er als u bij het ophalen van de huurauto geen creditcard bij u heeft?

    Indien u geen creditcard bij u heeft, of niet voldoende limiet op uw creditcard heeft, zal het verhuurbedrijf erop aandringen dat u een aanvullende verzekering afsluit waarmee de borg wordt gereduceerd of geëlimineerd. Normaal gesproken is het afsluiten van een aanvullende verzekering optioneel, maar in dit geval zult u een aanvullende verzekering moeten accepteren. Het is tevens namelijk mogelijk dat de verhuurder in dit geval geen alternatief aanbiedt en weigert de huurauto mee te geven. Om dit vervelende scenario te vermijden probeert Auto Europe klanten hier zo goed mogelijk over te informeren. Indien u geen creditcard heeft maar u toch een auto wilt huren kunt u contact opnemen met ons reserveringsteam. Onze reserveringsmedewerkers zullen u hierin verder adviseren.Lees onze Algemene Voorwaarden om meer onaangename verrassingen te voorkomen. Voor opmerkingen en vragen kunt u het veld hieronder invullen, of u kunt ons bezoeken op Facebook of Twitter.

    Blog zoeken


    Categorieën