Kies a.u.b. het land waar u woonachtig bent.
Nederland
Taal  
Wij zoeken nu de beste aanbiedingen voor u in .
Onze prijzen zijn het wachten waard.
Autoverhuur zoekbalk

  • GEEN ANNULERINGS- EN WIJZIGINGSKOSTEN

    Blijf flexibel tot 48 uur voor autohuurbegin
  • GEEN CREDITCARDKOSTEN

    Transparante aanbiedingen en beste prijs garantie
  • AL 60 JAAR DE BESTE SERVICE

    Als partner van wereldwijd bekende autoverhuurbedrijven
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Ophaallocatie:
    Vul a.u.b. de eerste letters van de gewenste locatie in en kies uit ťťn van de voorgegeven suggesties.
  • Ophaallocatie:
    De gewenste locatie is niet gevonden. Controleer a.u.b. uw zoekopdracht.
  • Ophaallocatie:
    Vul een ophaallocatie in.
  • Inleverlocatie:
    Vul een inleverlocatie in.
  • Datum:
    Kies a.u.b. een inleverdatum die na de ophaaldatum komt.
  • Reizen naar Oost-Europa:
    Als u naar Oost-Europa reist, bel ons dan op het gratis telefoonnummer 0800 - 022 75 47.
  • Er zijn geen corresponderende autohuuraanbieders op deze inleverlocatie. Kies alstublieft een andere ophaal- of inleverlocatie.
  • Leeftijd bestuurder:
    Vul de leeftijd van de bestuurder in.
Auto Europe werkt samen met Hertz, Avis, Dollar, Budget, Enterprise, National, Europcar, Buchbinder, Peugeot
FAQ

FAQ CATEGORIEňN

Reserverings FAQ

  • Wie is Auto Europe

    Auto Europe is een autohuurbemiddelaar. Wij onderhandelen over kortingen en speciale tarieven met zowel lokale autoverhuurbedrijven als ook met de bekende namen onder de autoverhuurders, zoals Hertz, Avis en Europcar. Auto Europe is onafhankelijk en is geen vertegenwoordiger van een bepaald autoverhuurbedrijf. De naam en het adres van het verhuurbedrijf waar u uw auto huurt, staan bovenaan de voucher vermeld.
  • Zijn wijzigings- of annuleringskosten van toepassing?

    Auto Europe hanteert geen annulerings- of wijzigingskosten, mits Auto Europe 48 uur voor het begin van de huurperiode over de betreffende wijziging of annulering is geÔnformeerd. Echter, indien een reservering wordt gewijzigd, is het op dat moment geldende tarief van toepassing. Wanneer u binnen 48 uur voor het begin van de huurperiode uw boeking annuleert, is er geen restitutie mogelijk. Er is tevens geen restitutie mogelijk als Auto Europe pas na de geplande ophaaldatum over de annulering is geÔnformeerd. Bij annulering als gevolg van een officiŽle Force Majeur zal Auto Europe slechts 30 euro aan administratiekosten in rekening brengen. Auto Europe kan niet overgaan tot restitutie indien de klant bij het ophalen van de huurauto geen geldig rijbewijs kan overleggen. Auto Europe kan niet overgaan tot restitutie indien de klant geen geldige creditcard aan de balie kan overleggen. Bij een voortijdige teruggave van de huurauto kan Auto Europe de ongebruikte huurdagen niet restitueren.
  • Heeft Auto Europe een gratis telefoonnummer?

    Ja, vanuit Nederland kunt u Auto Europe bereiken via het gratis telefoonnummer
    0800 - 022 75 47.
  • Op welke manieren kan ik de huurauto betalen?

    Auto Europe accepteert de volgende creditcards: American Express, Mastercard en Visa.
  • Verstrekt Auto Europe facturen met de BTW?

    Aangezien Auto Europe een bemiddelaar is kunnen wij geen facturen met de BTW verstrekken. Indien u dit nodig heeft kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met het verhuurbedrijf.
  • Wat betekent een borg op de creditcard?

    De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse. Dit bedrag stelt een garantie of borg voor, deze kan gebruikt worden voor de betaling van eventuele kosten. De creditcard dient genoeg krediet te hebben voor de borgsom, die doorgaans bestaat uit een eigen risico + BTW + brandstof. Als u niet in bezit bent van een creditcard, kunt u helaas geen auto huren bij de verhuurders waarmee wij samenwerken.
  • Wat moet ik doen als het verhuurbedrijf mijn creditcard heeft belast na de huurperiode?

    Houd er rekening mee dat autoverhuurbedrijven zonder u vooraf te vragen een bepaald bedrag op uw creditcard kunnen afboeken. De meest gebruikelijke reden hiervoor is het kunnen betalen van bepaalde toeslagen, zoals het bijvullen van de brandstoftank ? indien de huurauto met te weinig brandstof is teruggebracht -, te laat terugbrengen van de huurauto, verkeersboetes, administratieve kosten of als er beschadigingen aan het voertuig zijn geconstateerd. Als het niet duidelijk is waarom uw creditcard is belast of als u vindt dat u ten onrechte bent belast, bel dan als eerste de Klantenservice van Auto Europe op het gratis telefoonnummer: 0800 - 022 75 47 of stuur een e-mail naar: nlcs@autoeurope.de
  • Wat betekent Restitutie van het Blijvend Eigen Risico?

    Indien de lokale verhuurder u belast voor het Blijvend Eigen Risico tengevolge van een ongeval, dan zal Auto Europe u dit bedrag restitueren op voorwaarde dat u ons de juiste documenten doet toekomen (Bewijs van het belaste bedrag, politie rapport, schade rapport, etc.).

    Dit betreft een restitutie van het Blijvend Eigen Risico; belaste bedragen betreffende niet gedekte schade binnen het Blijvend Eigen Risico zullen niet worden vergoed. Tevens zal er geen restitutie plaatsvinden indien de lokale verhuurder dan wel het politie rapport heeft bepaald dat de schade is ontstaan door nalatigheid van de bestuurder. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Algemene Voorwaarden. Meer informatie over het Restitutie van het Blijvend eigen risico vindt u hier.
  • Wie verzorgt de verzekering?

    Wanneer u via een autohuurbemiddelaar huurt, wordt de verzekering verzord door de autoverhuurder waar u de huurauto in ontvangst neemt. Auto Europe geeft u een overzicht van de belangrijkste voorwaarden op uw voucher.
  • Wat zijn de openingstijden van Auto Europe's reserveringsafdeling?

    Onze reserveringsafdeling is 7 dagen per week geopend. Bel ons op 0800 - 022 75 47 of reserveer online.
  • Mijn gewenste huurauto is "op aanvraag", wat betekent dat?

    Sommige speciale diensten en last minute reserveringen zijn "op aanvraag". Dit betekent dat zij handmatig moeten worden bevestigd door een reserveringsmedewerker en het niet zeker is of de huurauto beschikbaar is. Een creditcard is noodzakelijk voor het aanvragen van dergelijke voertuigen en daarom wordt het bij de klant in rekening gebracht totdat de autohuur is bevestigd. U wordt erover geÔnformeerd wanneer uw gewenste huurauto op aanvraag is.
  • Binnen welke termijn wordt mijn boeking bevestigd?

    De meeste Auto Europe reserveringen worden binnen enkele minuten na de betaling bevestigd. Voor last- minute boekingen, (ophalen in de volgende 48 uur) adviseren wij u contact op te nemen met onze reserveringsafdeling via 0800 - 022 75 47.
  • Hoe worden de autohuur tarieven berekend?

    Onze autohuurprijzen zijn gebaseerd op een huurdag van 24 uur. Deze gaan in wanneer de huurperiode start. Bijvoorbeeld: als u reserveert en u wilt uw huurauto om 14.00 uur ophalen, dan moet u de huurauto ook weer om uiterlijk 14.00 uur inleveren. Indien u de huurauto te laat inlevert dan wordt er meestal een extra dag in rekening gebracht.
  • Waarom moet ik mijn vluchtnummer doorgeven?

    Wanneer u uw huurauto op een vliegveld ophaalt, is het van belang dat het autoverhuurbedrijf uw vluchtnummer weet, mocht uw vlucht vertraging hebben. De huurauto wordt dan voor uw vastgehouden totdat u op het betreffende vliegveld bent geland.
  • Wat betekent "Walk in"?

    Deze term wordt vaak gebruikt op vliegvelden en treinstations en betekent dat u niet met het vliegtuig of de trein komt, maar dat u gewoon binnen komt lopen bij de autoverhuurder. In dat geval hoeft u niet te worden opgewacht bij een bepaalde gate.
  • Kan ik voor iemand anders een reservering maken?

    Ja, het is mogelijk om een huurauto voor iemand anders te reserveren via onze website. De persoon die de huurauto in ontvangst neemt, moet wel een creditcard op zijn/haar naam hebben om de borg mee te voldoen. Indien zij/hij niet in het bezit is van een creditcard krijgt hij of zij de huurauto niet mee.
  • Heb ik de voucher nodig als ik de huurauto ophaal?

    U dient altijd uw Auto Europe voucher te overhandigen. Auto Europe's vouchers bevatten specifieke informatie betreffende de gereserveerde huurauto, het tarief en andere gegevens. Indien u telefonisch reserveert wordt het voucher, direct nadat wij uw betaling hebben ontvangen, naar u gemaild of indien nodig naar u gefaxt. Indien u online reserveert, wordt het voucher, direct nadat wij uw betaling hebben ontvangen, naar u gemaild. Ten tijde van het ophalen van de huurauto, wordt er ter plaatse een huurovereenkomst opgesteld. Zorg ervoor dat u akkoord gaat met de zaken die u nodig heeft en dat u de zaken afwijst, die u niet nodig heeft of niet wilt. Auto Europe kan geen bedragen terugstorten die bij het ophalen van de auto zijn geaccepteerd. NB: uw voucher is geen huurovereenkomst. Zie onze Voorbeeld Voucher voor meer informatie. De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort, rijbewijs en een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse.
  • Kan ik mijn airmiles gebruiken om een auto te huren?

    Auto Europe accepteert geen airmiles of creditcardpunten, u kunt dat echter navragen bij de autoverhuurder ter plaatse wanneer u de auto ophaalt.
  • Ik heb mijn voucher niet ontvangen, hoe kan ik de voucher verkrijgen?

    Een Auto Europe voucher wordt per email in PDF of HTML naar u toegestuurd of indien nodig naar u gefaxt. U kunt uw voucher ook online bekijken en uitprinten, gebruik hiervoor dit formulier om uw voucher op te zoeken.
  • Wat gebeurt er als ik een scherper tarief vind voor een huurauto?

    Wat gebeurt er als ik een scherper tarief vind voor een huurauto? Auto Europe garandeert de beste beschikbare tarieven en de beste service. Indien u een lager tarief vindt op basis van dezelfde categorie auto en op basis van dezelfde voorwaarden dan zullen wij onze uiterste best doen om het aanbod te overtreffen! Teneinde ons te informeren over het door u gevonden scherpere tarief, verzoeken wij u vriendelijk de informatie in te vullen in het Gegarandeerd Beste Tarief formulier.
  • Wat gebeurt er met mijn persoonlijke informatie?

    Auto Europe erkent en beseft het belang van verantwoordelijk gebruik van de informatie die op onze website wordt verzameld. Wij gebruiken deze informatie alleen om contact met u op te nemen over aanvragen of boekingen die u bij ons heeft gedaan. Auto Europe verkoopt of deelt geen persoonlijke informatie met derden.

    Gegevensbescherming

    U kunt te allen tijde uw persoonlijke gegevens, die door ons zijn opgeslagen, opvragen, wijzigen of verwijderen. Neem hiervoor a.u.b. contact met ons op via data-protection@autoeurope.de of middels onderstaand adres:

    Auto Europe Deutschland
    Landbergerstrasse 155
    80687 MŁnchen
    Duitsland

  • Maakt de website gebruik van cookies?

    De Auto Europe web site maakt gelimiteerd gebruik van cookies, teneinde u nog beter van dienst te zijn. Wij slaan echter geen persoonlijke, noch creditcard informatie van u op, in deze cookies. Zij bevatten slechts een sessie id nummer en enige standaard informatie betreffende uw bezoek aan onze site (bijvoorbeeld: het door u gekozen land).

Autohuur FAQ

  • Waar vind ik Auto Europe als ik op mijn bestemming arriveer?

    Auto Europe is een autohuurbemiddelaar en heeft geen eigen kantoren of een eigen wagenpark op de bestemming. Op uw voucher staat de naam van het autoverhuurbedrijf aangegeven waar u uw huurauto moet ophalen.
  • Welke documenten heb ik nodig wanneer ik de huurauto ophaal?

    U dient altijd uw Auto Europe voucher te overhandigen. De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitsbewijs, rijbewijs en een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse.
  • Wanneer begint de huurperiode?

    De huurperiode is gebaseerd op periodes van 24 uur en begint exact op het tijdstip van ophalen van uw huurauto, zoals op de huurovereenkomst vermeld staat.
  • Hoe hoog is de borg die ik moet betalen als ik de huurauto ophaal?

    Als u de huurauto ophaalt, moet u een borg betalen die alle mogelijke bijkomende kosten, de kosten voor brandstof (afhankelijk van de tank) en het eigen risico van de allrisk-verzekering afdekt. Het bedrag van de borg wordt op uw creditcard geblokkeerd en dit bedrag wordt weer vrijgegeven als u de huurauto onbeschadigd en op tijd inlevert.
  • Hoe kan ik de borg betalen?

    U kunt de borg alleen per creditcard betalen. De creditcard moet internationaal geaccepteerd zijn en op naam staan van de hoofdbestuurder. Pinpassen en contant geld worden niet geaccepteerd voor het betalen van de borg.
  • Krijg ik exact het merk en model huurauto dat ik heb gereserveerd?

    Zowel Auto Europe als ook de autoverhuurder kunnen alleen een bepaalde autocategorie garanderen en geen specifiek merk of model auto. Autoverhuurbedrijven hebben voertuigen van verschillende autofabrikanten in dezelfde categorie en met dezelfde kenmerken als de huurauto die u heeft gereserveerd.
  • Wat zijn de regels met betrekking tot brandstof en de eerste tank brandstof?

    Over het algemeen hanteren autoverhuurbedrijven 4 verschillende regels: Full/full betekent dat u de huurauto ontvangt met een volle tank en deze ook met een volle tank moet inleveren. Ontbrekende brandstof wordt in rekening gebracht. Full/Empty A betekent dat u bij het ophalen van de huurauto een volle tank betaalt, maar dat u de huurauto met een lege tank mag inleveren. Full/Empty B betekent dat u bij het ophalen de eerste tank met brandstof moet betalen en de auto met een lege tank mag inleveren. Half/half betekent dat u de huurauto met een bepaalde hoeveelheid brandstof ophaalt en deze met dezelfde hoeveelheid brandstof weer moet inleveren. Ongebruikte brandstof wordt niet vergoed.
  • Welke extra uitrusting is beschikbaar?

    Heeft u een kinderzitje, dak- of skidragers of GPS nodig, dan kunt u deze bij de reservering aanvragen. Extra uitrusting is op aanvraag en moet door het autoverhuurbedrijf worden bevestigd. Alle extra uitrusting moet ter plaatse worden betaald.
  • Welke verzekeringen zijn er van toepassing op mijn huurauto?

    Alle huurauto's hebben een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering met een minimumdekking die met de lokale wetgeving overeenkomt. Alle huurauto's hebben een diefstal- en ongevallenverzekering (LDW en CDW), doorgaans met een blijvend eigen risico in geval van schade of bij diefstal van de huurauto.
  • Heb ik een extra verzekering nodig?

    Wanneer u de huurauto ophaalt zal een medewerker van het autoverhuurbedrijf u waarschijnlijk een extra verzekering aanbieden, zoals de SuperCDW (extra afkoop van het eigen risico), een persoonlijke ongevallenverzekering of andere verzekeringen. Bedenk voor uzelf of u deze extra verzekeringen, die ter plaatse aangeboden worden, nodig vindt en wilt.
  • Kan ik mijn huurauto laten bezorgen en ophalen?

    Tijdens de reservering kunt u tegen een extra toeslag het laten bezorgen en het ophalen van de huurauto aanvragen. Huurautoīs kunnen alleen worden bezorgd en opgehaald bij hotels, niet bij privťwoningen of privťadressen, campings e.d.
  • Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?

    Als uw rijbewijs niet in het Romeinse alfabet is opgesteld of als u buiten Europa reist, wordt een internationaal rijbewijs TER AANVULLING op uw eigen geldige rijbewijs sterk aangeraden. Op een paar bestemmingen en bij enkele autoverhuurpartners dient u verplicht een internationaal rijbewijs bij het ophalen van de huurauto voor te leggen. Controleer daarvoor de voorwaarden wanneer u een reservering maakt.
  • Kunnen vrienden en familie mijn huurauto ook besturen?

    Iedere extra bestuurder moet in de huurovereenkomst worden vastgelegd. Extra bestuurders moeten aanwezig zijn bij het ophalen van de huurauto en moeten een geldig rijbewijs en identiteitsbewijs/paspoort kunnen overleggen. De meeste autoverhuurbedrijven rekenen een toeslag per dag voor extra bestuurders. Controleer daarom tijdens het reserveren of deze toeslag reeds in de huurprijs is inbegrepen.
  • Is er een minimumleeftijd voor het huren van een auto?

    Ja, autoverhuurbedrijven vereisen een minimumleeftijd bij hoofd- en extra bestuurders. De minimumleeftijd kan per land, verhuurbedrijf en autocategorie verschillen. In de meeste gevallen rekenen autoverhuurders een toeslag voor jonge bestuurders (young drivers fee).
  • Kan ik met een huurauto naar andere landen rijden of de grens oversteken?

    Dat moet u tijdens uw reservering aanvragen. Sommige autoverhuurders staan het reizen naar andere landen met hun huurautoīs niet toe, andere autoverhuurders rekenen een extra toeslag en bij sommige autoverhuurders worden geen extra toeslagen geheven. Dit is afhankelijk van de bestemming en de landen die u wilt wilt bezoeken.
  • Kan ik de huurauto ook inleveren als het huurkantoor al gesloten is?

    Onze reserveringsmedewerkers laten u tijdens de reservering weten of het autoverhuurbedrijf een drop box voor de autosleutels heeft. Wanneer dat zo is, moet u bij het ophalen van de huurauto met de autoverhuurder de noodzakelijke afspraken daarover maken. Houdt er rekening mee, dat u nog steeds verantwoordelijk bent voor eventuele schade aan de huurauto totdat de huurauto officieel gecontroleerd is, zelfs wanneer u de auto geparkeerd heeft en de sleutels in de drop box heeft achtergelaten.
  • Ik wil een klacht indienen. Is er een bepaalde tijdsperiode die ik in acht moet nemen?

    Ja. Als u een probleem heeft ervaren tijdens uw autohuur, heeft u 90 dagen na het inleveren van de huurauto de tijd om uw probleem bij ons onder de aandacht te brengen. Indien u contact wilt opnemen met onze Klantenservice afdeling, vul dan het formulier in of stuur ons een email naar nlcs@autoeurope.de. Na de periode van 90 dagen kunnen wij u niet meer helpen.

Luxe autohuur & Sportwagens FAQ

  • Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen of annuleren van mijn reservering?

    Reserveringen voor speciale voertuigen mogen tot 3 dagen voor het begin van de huurperiode kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. Voor annuleringen en wijzigingen die na deze drie dagen worden gedaan, wordt een minimumtarief plus de afleverkosten in rekening gebracht, indien het speciale voertuig reeds naar de ophaallocatie is gebracht. Alle wijzigingen en annuleringen moeten worden doorgevoerd door Auto Europe en niet via onze partners.
  • Hebben jullie een gratis telefoonnummer?

    Ja, u kunt ons 7 dagen in de week bereiken op het gratis telefoonnummer 0800 - 022 75 47.
  • Hoe betaal ik voor mijn reservering?

    Vanwege de hoge waarde van speciale voertuigen, moeten twee geldige creditcards worden voorgelegd bij de huur. Auto Europe accepteert de volgende creditcards als geldig betaalmiddel: American Express, Mastercard en Visa.
  • Hoe haal ik mijn huurauto op?

    Wanneer u op een vliegveld of op een andere openbare locatie aankomt, wordt u opgewacht door iemand met een naambordje. Voertuigen mogen ook worden opgehaald en teruggebracht bij hotels en andere locaties.
  • Hoe wordt mijn reservering bevestigd?

    Een gedetailleerde bevestigingsvoucher wordt naar u toegestuurd. Als u per telefoon reserveert, worden de vouchers meteen na ontvangst van de betaling naar u gefaxt. Als u online reserveert, worden de vouchers direct na onvangst van de betaling naar u toe gemaild. In beide gevallen wordt de volgende werkdag een kopie gestuurd.
  • Hoe snel kan ik een reservering maken?

    Wij adviseren een reservering voor een speciaal voertuig minstens 24 uur van te voren te maken.

Transfer service FAQ

  • Hebben jullie een gratis telefoonnummer?

    Aanwijzingen worden op uw bevestigingsvoucher aangegeven. Wanneer u assistentie nodig heeft na vertrek, dan kunt u ons bereiken via ons gratis telefoonnummer.
  • Hoe kan ik mijn transfer service betalen?

    Auto Europe accepteert de volgende creditcards als geldig betaalmiddel: American Express, Mastercard en Visa.
  • Hoe wordt mijn reservering bevestigd?

    Een gedetailleerde bevestigingsvoucher wordt naar u toegestuurd. Als u per telefoon reserveert, worden de vouchers meteen na ontvangst van de betaling naar u gefaxt. Als u online reserveert, worden de vouchers direct na onvangst van de betaling naar u toe gemaild. In beide gevallen wordt de volgende werkdag een kopie gestuurd.
  • Hoe snel kan ik transferdienst regelen?

    Auto Europe garandeert een bevestiging wanneer er minimaal 24 uur van te voren is gereserveerd. De diensten dienen van te voren te worden betaald en creditcard informatie wordt bewaard voor eventuele bijkomende kosten (zoals mobiele telefoondiensten, enz.).
  • Hoe vind ik mijn chauffeur?

    Bij aankomsten op vliegvelden en op andere transportknooppunten wordt u opgewacht door de chauffeur met een naambord waar uw naam op staat vermeld.
  • Wordt er een toeslag geheven voor het annuleren van mijn reservering?

    Reserveringen worden volledig terugbetaald tot het moment dat de chauffeur en het voertuig de garage verlaten. Bij 'No show' reserveringen worden de volledige kosten voor de transfer in rekening gebracht.
  • Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van mijn reservering?

    Er zijn geen kosten verbonden aan het wijzigen van een reservering voor een chauffeur service.

Chauffeur service FAQ

  • Hebben jullie een Meet & Greet service?

    U wordt opgewacht op vliegvelden of andere openbare plaatsen met een naambord. Wij kunnen u ook ontmoeten in uw hotel of op andere locaties.
  • Hebben jullie een gratis telefoonnummer?

    Aanwijzingen worden op uw bevestigingsvoucher aangegeven. Wanneer u assistentie nodig heeft na vertrek, dan kunt u ons bereiken via ons gratis telefoonnummer.
  • Bieden jullie ook diensten op maat aan?

    Ja, diensten op maat moeten echter ruim van te voren worden aangegeven zodat de speciale aanvragen kunnen worden voorbereid.
  • Hoe kan ik betalen voor chauffeursdiensten?

    Auto Europe accepteert de creditcards American Express, Mastercard en Visa als betaalmiddelen.
  • Hoe snel kan ik een chauffeursdienst reserveren?

    Auto Europe garandeert een bevestiging wanneer er minimaal 24 uur van te voren is gereserveerd. De diensten dienen van te voren te worden betaald en creditcard informatie wordt bewaard voor eventuele bijkomende kosten (zoals mobiele telefoondiensten, enz.).
  • Hoe wordt mijn reservering bevestigd?

    Een gedetailleerde bevestigingsvoucher wordt naar u toegestuurd. Als u per telefoon reserveert, worden de vouchers meteen na ontvangst van de betaling naar u gefaxt. Als u online reserveert, worden de vouchers direct na onvangst van de betaling naar u toe gemaild. In beide gevallen wordt de volgende werkdag een kopie gestuurd.
  • Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn reservering?

    Reserveringen worden volledig vergoed tot 24 uur voor het begin van de service (lokale tijd). Voor 'No show' reserveringen worden de volledige kosten van de transfer in rekening gebracht.
  • Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van mijn reservering?

    Er zijn geen kosten verbonden aan het wijzigen van een reservering voor een chauffeurservice.

Camperhuur FAQ

  • HANDIGE INFORMATIE VOORDAT U BOEKT

  • Waarom zou ik een camper voor mijn volgende vakantie boeken?

    Geniet van het avontuur, het comfort, de flexibiliteit en alle vrijheid dat een 'huis op wielen' biedt! Wij garanderen een breed aanbod voor alle budgetten en de beste hulp op maat. Wij bieden wereldwijd campers aan: Europa, Ijsland, Noord Amerika, Zuid Amerika, Afrika, AustraliŽ en Nieuw Zeeland.

  • Jullie zijn vaak het voordeligst. Wat is het addertje onder het gras?

    Die is er niet. Wij zijn gespecialiseerd in het verhuren van campers en werken reeds sinds lange tijd samen met vele camperverhuurbedrijven wereldwijd. Dankzij deze samenwerkingen krijgen wij de beste deals en de beste tarieven. Deze tarieven zijn soms zelfs goedkoper dan die van de verhuurder zelf! Bezoek onze website.

  • Hoe krijg ik de beste keus?

    Hoe eerder u boekt, hoe beter! Wegens de stijgende vraag naar campers raden wij u sterk aan uw vakantie ver van tevoren te plannen, omdat op sommige locaties alle campers al 3 tot 6 maanden van te voren zijn uitverkocht. U kunt dan tevens gebruik maken van onze vroegboekerskortingen die tot enkele maanden voordat u de camper ophaalt te verkrijgen zijn. Op deze manier kunt U uw favoriete camper veilig stellen. U kunt bij ons tevens terecht voor last minute boekingen, alhoewel de beschikbaarheid erg beperkt zou kunnen zijn en tarieven zijn in de algemeenheid veel hoger. Vergeet niet dat het hoogseizoen en laagseizoen op elke bestemming verschillend is. Zo is de winterperiode in Europa bijvoorbeeld het hoogseizoen in AustraliŽ en Afrika!

  • Wat heb ik nodig voordat ik boek?

    Belangrijke informatie voordat u een boeking maakt:

    1. Geldig rijbewijs (niet voorlopig)

    De licentie moet in het Romeinse alfabet zijn en voor niet-EU-ingezetenen en niet-EU-huren raden wij sterk aan een internationaal rijbewijs verkrijgen. Het is uw verantwoordelijkheid om te controleren of uw rijbewijs geldig is voor het rijden van het door u geselecteerde voertuig. Zorg ervoor dat u het voertuiggewicht controleert. Voor de meeste kampeerauto's moet u een B-vergunning hebben, evenals voor de auto, maar in sommige gevallen heeft u een C-rijbewijs nodig, evenals de licenties voor lichte vrachtwagens boven 3500KG en minder dan 7500KG. Als u niet zeker bent van de rijbewijsvereisten voor uw geselecteerde camper, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

    2. Creditcard

    Op het moment van afhalen dient u een geldige creditcard op te geven. De creditcard moet in de naam van de hoofdbestuurder zijn en moet voldoende hoge limiet te hebben om de leverancier in staat te stellen de borg te blokkeren. De hoogte van de borg begint bij 250,- Euro tot 10 000,- Euro, die tijdens de gehele huurperiode op uw creditcard wordt geblokkeerd. Als u niet zeker bent van de borg, raadpleeg dan uw voucher of neem contact met ons op.

    3. Annuleringsbeleid

    Controleert u alstublieft ons annuleringsbeleid en lees de volledige voorwaarden door: deze worden getoond op onze website wanneer u uw offerte aanvraagt, terwijl u een boeking maakt en wederom op uw voucher. Als u nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag met eventuele vragen.

    Email: muccampers@autoeurope.de of bel ons maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 uur - CET / CEST op +49 (0) 89 210 940 74

  • MAAK EEN BOEKING

  • Hoe kan ik een camper boeken?

    U kunt via onze website, http://autoeurope-motorhome.com/?local=nl, een camper boeken door een locatie, de data en de camper van uw wens te selecteren. U hoeft de boeking niet direct te betalen; zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen zullen wij de beschikbaarheid van de door u gekozen camper bij onze verhuurders controleren en wij zullen in de daaropvolgende 24 uur contact met u opnemen om met uw boeking verder te kunnen gaan. U kunt tevens contact met ons opnemen op het e-mailadres muccampers@autoeurope.de.

  • Hoe kan ik de boeking betalen?

    Uw boeking kan betaald worden met de meest bekende creditcards zoals Visa, Mastercard en American Express of overschrijving. Het is niet mogelijk om met contant geld, een cheque of een tegoedbon te betalen.

    De betaling kan online of telefonisch gedaan worden. Indien u online wenst te betalen sturen wij u een beveiligde link waarmee u de betaling kunt doen. Als u de boeking online heeft gemaakt moet de naam van de hoofdbestuurder, zoals deze op de voucher staat, overeenkomen met de naam die op de creditcard vermeld staat. Wanneer deze namen niet overeenkomen zal het systeem de betaling blokkeren vanwege veiligheidsredenen. Ook bij het ophalen van de camper moet de naam van de hoofdbestuurder op de voucher overeenkomen met de naam die op de creditcard, het rijbewijs en het paspoort staat.

  • Moet ik direct de volledige huurprijs betalen?

    U dient het volledige bedrag te betalen wanneer de ophaaldatum in minder dan zestig dagen is. Anders moet 30% van het totale bedrag direct worden betaald om uw reservering te garanderen en het resterende bedrag dient 71 dagen voor de afhaling betaald te worden. Als alternatief kunt u 71 dagen voorafgaand aan het ophalen contact opnemen als u het resterende bedrag wilt betalen met een andere creditcard of via overschrijving.

  • Is er een minimum aantal huurdagen?

    Ja, dit hangt af van het seizoen. Het minimum aantal huurdagen varieert tussen de zeven en veertien dagen. Kortere periodes zijn altijd op aanvraag. Boekingen met een huurperiode van minder dan vier dagen worden niet in overweging genomen.

  • Kan ik een boeking aanpassen?

    Ja, maar wij nemen alleen aanpassingen in overweging die ten minste zeven dagen voor het ophalen van de camper ingediend worden. Alle wijzigingen moeten door de verhuurder worden goedgekeurd en indien het tarief is veranderd dient de prijs te worden bijgewerkt.

  • Kan ik mijn boeking annuleren?

    Ja, uw boeking kan door u op elk gewenst moment worden geannuleerd volgens het annuleringsbeleid dat duidelijk op onze website staat, in uw offerte en nogmaals op de definitieve voucher. Als u nog vragen heeft over ons annuleringsbeleid, neem dan contact op met ons camperteam:

    Email: muccampers@autoeurope.de of bel ons maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 CET / CEST op +49 (0) 89 210 940 74

  • BESTUURDER EN PASSAGIERS

  • Heb ik een speciaal rijbewijs nodig om in een camper te rijden?

    Normaliter niet. Bij het ophalen van de camper dienen alle bestuurders een geldig rijbewijs en een identiteitskaart, zoals een paspoort, te kunnen tonen. Echter, voor Premium campers, campers met een gewicht van ongeveer 3500 kg, hebben bestuurders een C/C1 rijbewijs nodig. Indien uw rijbewijs niet in het Engels is kan het zo zijn dat u een internationaal rijbewijs of een gecertificeerde vertaling van uw rijbewijs nodig heeft. Voorlopige rijbewijzen worden niet geaccepteerd.

  • Zijn er beperkingen voor de leeftijd van de bestuurder?

    De minimum leeftijd voor bestuurders is in Europa normaal gezien vijfentwintig jaar, maar dit kan per verhuurbedrijf verschillen. In sommige landen mogen bestuurders die eenentwintig jaar oud zijn een gehuurd voertuig besturen. Wanneer u jonger bent dan 25 jaar contacteert u ons dan. Wij zullen dit dan bij de verhuurder controleren voordat de boeking wordt afgerond. U dient er rekening mee te houden dat er een toeslag van toepassing kan zijn voor bestuurders tussen de eenentwintig en vijfentwintig jaar.

  • Worden kinderen als volwaardige passagiers gerekend?

    Ja, kinderen worden wegens veiligheidsredenen als volwaardige passagiers gerekend, omdat zij hun eigen stoel nodig hebben. Kinderzitjes en stoelverhogers dienen te worden aangevraagd en van tevoren betaald te worden. Wij kunnen de beschikbaarheid op het moment van ophalen niet garanderen als u het niet van te voren boekt. De huurder is verantwoordelijk voor het aantal geboekte plaatsen indien dit verplicht is in het land van bestemming.

  • Wat is de procedure voor extra bestuurders?

    Extra bestuurders worden kosteloos bij de verhuurder geregistreerd. Bij de meeste verhuurders is een maximum van twee bestuurders toegestaan. Extra bestuurders moeten eveneens een geldig rijbewijs en identiteitskaart overleggen. Houdt u er rekening mee dat een toeslag van toepassing kan zijn die op locatie tijdens het ophalen of op voorhand moet worden betaald.

  • OPHALEN EN TERUGBRENGEN

  • Heb ik een creditcard nodig wanneer ik de camper ophaal?

    Ja. U dient namelijk bij de verhuurder een borg achter te laten. Dit bedrag is meestal ter hoogte van het eigen risico en wordt gereserveerd op of afgeschreven van de creditcard van de hoofdbestuurder gedurende de huurperiode.

  • Waar kan ik de camper ophalen?

    Verhuurlocaties hebben vaak vaste ophaaltijden welke u kunt vinden in uw boeking. Op bestemmingen als AustraliŽ en Nieuw-Zeeland kan het zo zijn dat het alleen mogelijk is de camper 's middags op te halen en 's ochtends terug te brengen. De meeste ophaallocaties zijn op feestdagen en tijdens de lunch gesloten.

    Let u extra goed op de ophaal en inlevertijden van uw camper, omdat dit per verhuurder kan verschillen.

  • Hoe lang duurt het om de camper op te halen?

    De afhaalprocedure duurt ongeveer 1 uur. Dit omvat de ondertekening van het contract en al het papierwerk in verband met uw huur, samen met de uitleg hoe u het voertuig dient te gebruiken. Als u nog aanvullende vragen heeft dan kunt u deze stellen aan de lokale leverancier tijdens het ophalen. Zij zullen graag een antwoord geven en leggen u alles tot in detail uit.

    Let op, als u naar de VS of Canada vliegt, kunt u de camper niet op dezelfde dag ophalen als dat u aankomt. U moet uw eerste overnachting in een hotel boeken om van uw jetlag bij te komen en u kunt dan de volgende dag het voertuig ophalen. Alle leveranciers vragen u om uw aankomstvliegticket te tonen! Als u dit niet laat zien, kan dit het ophalen van uw camper met 24 uur vertragen. Dit geldt niet in AustraliŽ en Nieuw-Zeeland, maar neemt u de tijd om de camperverhuurlocatie te bereiken.

  • Wat moet ik doen als ik de camper niet tijdens de openingstijden kan ophalen/terugbrengen?

    In uitzonderlijke gevallen staan verhuurders toe dat een camper buiten de reguliere openingstijden wordt opgehaald of teruggebracht tegen betaling van een extra toeslag. Verdere details krijgt u tijdens uw boeking.

  • Kan ik de camper voor de geboekte datum terugbrengen?

    Ja, dit kan binnen de openingstijden van de locatie. Er wordt geen restitutie gegeven wanneer u de camper eerder terugbrengt. Als u de camper later terugbrengt dan vermeld in uw contract kunnen er toeslagen van toepassing zijn voor het te laat terugbrengen. Als u weet dat u uw camper later terugbrengt, neemt u dan z.s.m. contact op met de lokale ophaal ?en inleverlocatie en informeer hen over het te late inleveren.

  • Zijn er locaties op de luchthavens en op treinstations?

    Verhuurderslocaties liggen over het algemeen buiten de luchthaven of het stadscentrum. Wij tonen het volledige adres van de leverancier als ook de kaart op onze website op het moment van boeking. Op deze manier heeft u alle informatie op uw offerte en bevestigingsvoucher.

  • Is het mogelijk een transfer te boeken?

    Ja, transfers zijn mogelijk op aanvraag. Het hangt van de verhuurder af of deze service bij de huurprijs is inbegrepen of dat u hier apart voor dient te betalen. Wegens de grootte kunnen campers in de meeste gevallen niet naar een luchthaven of stadscentrum worden gebracht. Alvorens uw transfer te regelen en de reservering te bevestigen hebben wij uw aankomst -en vertrekvluchtdetails nodig. Indien het niet mogelijk is een transfer te boeken kunt u kijken naar andere mogelijkheden om de locatie te bereiken, zoals per taxi of met het openbaar vervoer.

  • Zijn one way verhuren toegestaan?

    Een one way huur dient altijd te worden aangevraagd. Wij zullen bij de verhuurder voor u navragen of een one way huur mogelijk is. U dient er rekening mee te houden dat hier in de meeste gevallen een toeslag voor betaalt moet worden, op voorhand of lokaal omdat de verhuurder het voertuig moet terugbrengen naar de oorspronkelijke locatie. Sommige van onze verhuurders bieden binnenlandse en internationale one ways aan. Neemt u met ons contact op voor verdere details.

  • Kan ik mijn auto tijdens de huurperiode bij de locatie parkeren?

    Het is nodig bij de verhuurder na te gaan of dit mogelijk is en of hier extra kosten aan verbonden zijn. Indien u besluit uw auto bij de verhuurderslocatie te parkeren wijst de verhuurder elke verantwoordelijkheid af.

  • EXTRA DIENSTEN EN PRODUCTEN

  • Wat voor transmissie heeft de camper?

    De meeste campers zijn uitgerust met een toilet en douche, keuken, koelkast, verwarming, kabels en stekkers, hervulbare watertanks en oplaadbare batterijen. Een meer gedetailleerde beschrijving vindt u op onze website, op uw offerte en bevestigingsvoucher.

  • Hoe ziet de binnenkant van de camper eruit?

    De meeste campers zijn uitgerust met een toilet en douche, keuken, koelkast, verwarming, kabels en stekkers, hervulbare watertanks en batterijen.

  • Hoe kan ik extra producten of aanvullende diensten aanvragen?

    U kunt tijdens het boeken aangeven extra producten en aanvullende diensten te willen. Denk dan aan bijvoorbeeld een keukenset, handdoekenset, lakens, een GPS, een campingtafel en campingstoelen, kinderzitjes, een pakket met extra kilometers, winterbanden, opties om het eigen risico te verlagen, transfers, one way toeslagen, etc. In bepaalde gevallen zijn deze extra's bij de huurprijs inbegrepen en anders dient hiervoor lokaal extra betaalt te worden. Indien u bij uw boeking hulp nodig heeft kunt u contact met ons opnemen op het e-mailadres muccampers@autoeurope.de. Wij helpen u graag met uw vragen en benodigheden..

  • Is het mogelijk het eigen risico te verlagen?

    In sommige gevallen is het mogelijk een speciaal pakket te kiezen of een bepaalde optie af te sluiten waardoor het eigen risico wordt verlaagt. Dit kan op voorhand of bij het ophalen van de camper betaalt worden. De meeste van onze verhuurders zullen u op locatie wederom extra verzekeringen aanbieden.

  • Mag ik mijn huisdier in de camper meenemen?

    Dit hangt af van de grootte van het huisdier en van de verhuurder. De camper moet in dezelfde staat worden teruggebracht zoals u hem heeft opgehaald. De verhuurder kan aanvullende schoonmaakkosten in rekening brengen. U bent zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van het huisdier.

  • Kan ik de camper in de winter gebruiken?

    Ja, dat kan. In sommige gevallen kunt u kiezen voor een camper waarbij de winterbanden zijn ingebrepen; wanneer dit niet beschikbaar is dient u deze bij voorbaat aan te vragen voor een extra te betalen bedrag. Dit verschilt per verhuurder en per bestemming. U vindt alle informatie in de boeking.

  • Heeft de camper een fietsenrek?

    Dit verschilt per model. In sommige gevallen is een fietsenrek bij de prijs inbegrepen, in andere gevallen dient dit te worden aangevraagd en moet u hiervoor extra betalen. Laat het ons weten wanneer u dit nodig heeft zodat wij dit voor u kunnen aanvragen.

  • VEILIG OP WEG

  • Wordt pechhulp aangeboden?

    Ja, alle verhuurders bieden pechhulp. Tijdens het ophalen van de camper wordt u over de beperkingen en alle andere details geÔnformeerd. Houd er rekening mee dat u met een camper enkel op veilige wegen dient te rijden. Als er een specifieke weg is op die u wilt rijden en u weet niet zeker of dit mag (dit geldt voornamelijk voor Afrika). Neemt u dan rechtstreeks contact op met de verhuurder en zij zullen u graag informeren over de wegen en beperkingen.

  • Mag ik met de camper naar andere landen rijden?

    Dit hangt af van de verhuurder en de bestemming. Zo gelden er beperkingen voor het rijden naar bijvoorbeeld Oost-Europa, Canada, het zuiden van CaliforniŽ en Mexico maar kan het ook zo zijn dat dit helemaal niet is toegestaan. Laat het ons tijdig weten wanneer u naar andere landen wilt rijden zodat wij dit van tevoren voor u kunnen nagaan. Rijden naar een land terwijl dit niet is toegestaan wordt niet gedekt door de verzekering.

  • Moet ik betalen voor tolwegen?

    Ja, u moet alle kosten, zoals tol en eventuele boetes, betalen. Wij raden aan om van tevoren uw route uit te stippelen.

  • Waar kan ik met mijn camper kamperen?

    Voor uw eigen veiligheid raden wij aan gebruik te maken van campings en uitgeruste gebieden. Als u geld wilt besparen kunt u het beste van tevoren een lijst van plaatsen maken waar u gratis met uw camper kunt overnachten zoals bijvoorbeeld bij grote winkelketens, scholen en kerken. Vergeet echter niet dat de lokale wetgeving vaak strikte regels kent omtrent het gratis parkeren langs de kant van de weg.


    Een aantal bruikbare campinglinks voor uw camper:


    USA

    freecampsites.net

    koa.com


    Canada

    camping-canada.com

    freecampsites.net


    AustraliŽ

    campermate.com.au

    big4.com.au


    Nieuw Zeeland

    rankers.co.nz

    campermate.co.nz


    Corsica, Frankrijk

    eurocampings.co.uk

    campingfrance.com


    GB

    camping.info

    ukmotorhomes.net


    Ierland

    campercontact.com

    camping-ireland.ie


    Europa

    camping.info

    campercontact.com


    Afrika

    caravanparks.com

    campsa.co.za
  • Schoonmaken

    U ontvangt een camper die zowel van binnen als van buiten schoon is. Als u niet tevreden bent met de staat van de camper bij het ophalen, dan dient u dit onmiddellijk kenbaar te maken aan de persoon die u met uw camper helpt. In het geval dat zij u geen ander voertuig kunnen geven dat u tevreden stelt dan verzoeken wij u gedetailleerde afbeeldingen of videodocumentatie te maken. Het voertuig moet in dezelfde staat worden teruggebracht wanneer niet anders overeengekomen in het contract. Toeslagen kunnen van toepassing zijn voor extra reiniging.

  • Klantenservice en claims

    Voor eventuele claims, terugbetalingen en klantenservice zaken hebben we de volgende documenten nodig hebben:

    • Kopie van huurcontract dat u heeft ondertekend tijdens het ophalen
    • Duidelijke foto- of videodocumentatie van het probleem en/of de schade
    • Duidelijke foto- of videodocumentatie van het probleem en/of de schade
    • Kopie van inlevercontract, getekend door de verhuurder, waar het probleem en/of de schade duidelijk op vermeld zijn
    • Kopie van een reparatiefactuur die u heeft betaald
    • Eventuele aanvullende ondersteunende informatie die met de zaak verband houdt.
    • Bank- of creditcardafschrift met de kosten die met de claim verband houden.

    Zend u alle informatie inclusief uw voucher naar: muccampers@autoeurope.de

    Zodra we alle informatie hebben ontvangen, zullen we de verhuurder voor u contacteren en de claim proberen op te lossen.
    Geeft u ons tot 21 dagen de tijd voordat we u weer contacteren met de uitkomst.

    BELANGRIJK: Onthoudt u alstublieft dat de gegeven antwoorden hierboven alleen een algemene informatie richtlijn is en te allen tijde bijgewerkt kan worden. Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden of neem contact met ons op op het e-mailadres: muccampers@autoeurope.de.

Kies het land waar u woonachtig bent
close