Auto Europe

  • NEDERLAND
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    EUROPCAR AUTOVERHUUR TIJDENS COVID-19

    • 9.1
    • 9
    • 9.3
    • 9.3
    • Algehele waardering
    • De baliemedewerkers
    • Staat van de auto
    • Service bij het inleveren
    June 26
    Vriendelijke medewerkers, alles snel geregeld
    June 24
    Heel blij met de service!
    June 17
    Zeer tevreden over het vriendelijke personeel en service. Auto was in zeer goede staat.
    Meer lezen

    Maatregelen voor uw veiligheid en gezondheid als u een auto gaat huren bij Europcar gedurende COVID-19

    Auto huren bij Europcar - Auto EuropeDe Europcar Mobility Group werd in het jaar 1949 door Raoul-Louis Mattei onder de naam "The Automobile Subscription" in Parijs opgericht. In het jaar 1951 ontstond de merknaam "Europcar". Het op autoverhuur gespecialiseerde bedrijf heet voluit Europcar Mobility Group SA, eerder bekend als Europcar Groupe SA, en voert zijn bedrijfscentrale in Parijs. De firma Europcar is al meer dan 60 jaar succesvol in de autoverhuurbranche wereldwijd en bedient enkele miljoenen klanten per jaar. In Europa is het één der toonaangevende bedrijven, en dankzij franchiselocaties en andere samenwerkingsverbanden is Europcar in meer dan 100 landen vertegenwoordigd, hoofdzakelijk in Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Frankrjk, Portugal, België, Spanje en Oostenrijk. Tevens bedient Europcar vele klanten in Australië en Nieuw-Zeeland. Het wagenpark omvat inmiddels ca. 200.000 voertuigen en de ruime ervaring en expertise is voor veel klanten een overtuigende reden, bij Europcar te boeken.

    Door bij Auto Europe te boeken, kunt u niet alleen een bijzonder voordelige huurauto bij Europcar reserveren maar tegelijkertijd ook profiteren van onze jarenlange ervaring en uitmuntende klantenservice vóór, tijdens èn na de huurperiode. U kunt een auto huren bij Europcar ten tijde van COVID-19 door online bij Auto Europe te boeken of ons op te bellen onder nummer +31 85 001 2614, waar ons deskundige team u graag assisteert bij het plannen van een zorgeloze huurautovakantie!

    Auto huren bij Europcar - Veiligheidsmaatregelen om klanten tegen het Coronavirus te beschermen

    In onzekere tijden zoals deze, waarin overheden en autoriteiten op het gebied van de volksgezondheid ingrijpende maatregelen nemen om de COVID-19-Pandemie in te dammen, ziet Europcar een belangijke rol als dienstverlener voor zichzelf weggelegd: Het zeker stellen van veilige mobiliteit voor mensen en goederen waaronder medicijnen. De versterkte navraag naar grotere auto's en minibusjes lijkt een bevestiging hiervoor, daar een auto huren bij Europcar tijdens Corona als goed en betrouwbaar alternatief voor het openbaar vervoer wordt gebruikt, evenals door bedrijven uit verschillende sectoren die voor diverse doeleinden een voordelige auto huren. Daarom is het voor Europcar van hoogste prioriteit, autohuur voor alle klanten veilig en flexibel aan te bieden.

    Reinigingsbeleid en procedures

    Te waken over de veiligheid en gezondheid van klanten en medewerkers is uiterst belangrijk! Europcar werkt samen met gerenommeerde autofabrikanten, om de hoogst mogelijke kwaliteits- en veiligheidnormen te waarborgen. Gemiddeld zijn de voertuigen uit het wagenpark tussen de 4 en 8 maanden oud, en elk voertuig wordt geïnspecteerd en schoongemaakt vóór elke huurperiode. Afgezien van de grondige standaardprocedures inzake hygiëne zijn deze nog verder verscherpt op alle ophaallocaties. Zo worden de balies en tafeltjes en stoelen nog vaker en grondiger ontsmet, en tussen klanten wordt een beleid van nul-contact gevoerd, hetgeen inhoudt dat de autosleutels ontsmet worden en vervolgens in een gesloten enveloppe aan de volgende klant worden doorgegeven.

    Veelgestelde vragen

    Kan ik met mijn huurauto door alle landen van de EU rijden?

    Europcar heeft op dit moment weliswaar geen reisbeperkingen opgelegd, maar wij raden u dringend aan zich bij de betreffende overheidsinstanties te informeren. Indien u de grens over wilt, deel ons dat a.u.b. mede voordat u uw reservering plaatst. Wij vragen graag voor u na en informeren over eventuele toeslagen die daarmee verbonden zijn.

    Kunt u mij ervan verzekeren dat ik mij gedurende de huurperiode niet met het Coronavirus besmet? Wordt het voertuig hiervoor speciaal voorbereid resp. behandeld?

    Alle voertuigen worden voor begin van de huurperiode intensief door Europcar gereinigd en ontsmet, met een extra oogmerk voor die oppervlaktes die vaak worden aangeraakt zoals deurgrepen, gordels, versnellingspook enz..

    Hoe kan ik mijn huurauto inleveren tijdens COVID-19?

    • Op de ophaal- en inleverlocaties van Europcar zijn telkens maar 2 klanten toegelaten, en per huurvoertuig 1 klant. Uitgezonderd zijn klanten die door beperkte mobiliteit op hulp aangewezen zijn. Voor deze klanten geldt: 1 Klant + 1 begeleider per huurvoertuig.
    • Als klant wordt u ertoe opgeroepen een onderlinge afstand van 2 meter aan te houden in het kader van de bescherming van andere klanten en medewerkers. Wacht totdat u gevraagd wordt uw documenten in een daartoe bestemd vak te deponeren en neem daarna weer een stap terug zodat de genoemde minimale veiligheidsafstand wordt gerespecteerd.
    • Plan a.u.b. 5 minuten extra tijd in voor de laatste extra ontsmetting van de huurauto-oppervlaktes, alvorens Europcar het huurcontract kan afsluiten en u het voertuig overhandigen.
    • Europcar voert op het moment een contactloze inleverservice. De staat van het voertuig wordt mondeling bevestigd, en op het inleverprotocol staat: "COVID-19 [Inleveren] - geen handtekening nodig".

    Wat gebeurt er met mijn Europcar huurauto wanneer ik mij met het virus heb besmet resp. positief getest ben en in quarantaine moet?

    Indien u tijdens de huurperiode met het virus besmet raakt of vermoedt dat dit het geval is, en u daardoor uw huurauto niet bij Europcar kunt afgeven, dient u Europcar hierover omgaand te informeren. De huurauto wordt hierop 9 dagen lang in quarantaine geplaatst om het besmettingsgevaar voor andere klanten te minimeren. Gedurende deze periode blijft het voertuig bij u. U zult voor deze periode (vanaf de dag dat u zich gemeld heeft) niet financieel aansprakelijk gesteld worden, echter mag u het voertuig gedurende deze quarantaineperiode niet verder gebruiken of ermee in contact komen. Indien u de huurauto niet terugbrengt zonder Europcar over uw (mogelijke) Corona-infectie te hebben geïnformeerd, dan zal Europcar u waarschijnlijk de extra dagen in rekening stellen, wat niet hun bedoeling is in geval van een infectie en quarantaine.