Auto Europe

  • NEDERLAND
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    ANNULERINGSDEKKING

    Autohuur Wereldwijd
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Autohuur Wereldwijd

    Annuleringsdekking tegen onverwachte gebeurtenissen

    Wanneer u een auto huurt, is het goed om te weten dat u tegen alle onvoorziene omstandigheden beschermd bent. Onze annuleringsdekking zal u deze zekerheid bieden. Onze klanten kunnen hun boeking zonder opgaaf van redenen tot 48 uur voor het ophaaltijdstip kosteloos annuleren, en dankzij deze annuleringsdekking zijn zij voor deze resterende 48 uur óók gedekt, met een daaropvolgende claimperiode van 30 dagen. Stakingen, extreme weersomstandigheden en eventuele reisbeperkingen bepalen de reisplannen van velen zonder dat zij hierop invloed kunnen uitoefenen. Auto Europe wil daarom zijn klanten terzijde staan en de mogelijkheid aanbieden zich voor alle gevallen in te dekken, wat er ook gebeurt. Wilt u een auto huren, kies dan voor onze annuleringsdekking zodat u zich onbekommerd op uw vakantie kunt verheugen.

    Annuleringsdekking aan mijn autohuur toevoegen

    Het is ontzettend eenvoudig om onze annuleringsdekking aan uw reservering toe te voegen. Het enige wat u daarvoor moet doen, is dit product selecteren wanneer u online uw reservering plaatst. Boekt u telefonisch onder telefoonnumer +31 85 001 2614, vraag dan onze medewerkers dit product aan uw boeking toe te voegen. Wij wijzen erop dat dit programma uitsluitend aan reserveringen kan worden toegevoegd die tenminste 48 uur vóór het ophaaltijdstip worden gemaakt, en alléén voor boekingen met een huurperiode van maximaal 21 dagen met een maximale waarde van €3.000,-. Lees onze Algemene Voorwaarden voor dit fijne nieuwe product van Auto Europe, en relax totdat u in uw huurauto kunt stappen en uw reis kunt beginnen.

    Auto Europe - annuleringsdekking algemene voorwaarden
    Auto Europe annuleringsdekking Algemene Voorwaarden

    Alle autohuurreserveringen die bij Auto Europe zijn gemaakt kunnen zonder opgaaf van redenen tot 48 uur voor het ophaaltijdstip en de ophaaldatum worden geannuleerd. U kunt dit online regelen op onze website en uw Auto Europe boeking hier beheren.

    Als u onder deze annuleringsdekking een claim wilt indienen, neem dan contact op met Auto Europe op het telefoonnummer en/of e-mailadres die vermeld staan in uw boekingsbevestiging. In geval van een gebeurtenis die aanleiding geeft tot een mogelijke claim dient u zo snel als praktisch mogelijk contact op te nemen met Auto Europe.

    Wat onder de voorwaarden valt

    In de 48 uur voor ingang van uw boeking of nadat u het huurvoertuig heeft opgehaald, heeft u in het kader van de annuleringsdekking aanspraak op een volledige restitutie of een gedeeltelijke restitutie (pro rata) van de dagelijkse huurprijs van uw autohuurboeking indien u het huurvoertuig vroegtijdig moet inleveren ten gevolge van één van de hieronder genoemde redenen:

    1.1 Reisvertraging en late aankomst.

    1.2 Onmacht van de huurder door een ongeval, lichamelijk letsel of ziekte.

    1.3 Een door de regering opgelegd reisverbod of quarantaine die opgelegd is in de 48 uur voorafgaand aan de aanvang van de huurperiode of gedurende de huurperiode.

    1.4 Alle stakingen, inclusief stakingen van luchtvaartmaatschappijen en luchtverkeersleiding etc.

    1.5 Ongunstige weersomstandigheden, waaronder sneeuw, mist, vorst, storm, orkaan en een vulkanische as voorval.

    Wat niet onder de voorwaarden valt

    Deze annuleringsdekking is niet van toepassing op een aanvraag die direct of indirect het gevolg is van, of bijdraagt aan, of het resultaat is van een situatie waarbij:

    2.1 De huurder niet wenst te reizen en Auto Europe hierover niet in kennis stelt tot 48 uur voor het ophaaltijdstip.

    2.2 De huurder geen geldig rijbewijs en geen geldige creditcard kan overleggen die beiden op naam van de hoofdbestuurder zijn gesteld die het contract met het verhuurbedrijf heeft afgesloten, dan wel het ontbreken van de benodigde financiële middelen om het huurvoertuig in ontvangst te kunnen nemen.

    Hoe een restitutie aanvraag in te dienen

    U dient Auto Europe zo snel als praktisch mogelijk bewijsmateriaal te overleggen ter ondersteuning van uw restitutie aanvraag. Dit bewijsmateriaal dient binnen dertig (30) dagen te worden overlegd vanaf de datum waarop u Auto Europe voor het eerst van het incident op de hoogte heeft gesteld dat aanleiding voor de restitutie aanvraag is.

    Restitutie aanvragen worden niet gehonoreerd indien u meer dan 48 uur voor het ophalen van het huurvoertuig al op de hoogte was van de reden van uw annulering en u Auto Europe hier niet van op de hoogte heeft gesteld waardoor de annulering niet tijdig verwerkt kan dan wel kon worden.

    Restitutie aanvragen waarbij geen bewijs is overlegd ter onderbouwing van de aanvraag worden mogelijk tevens niet gehonoreerd.

    Attentie: bij restitutie aanvragen ten gevolge van lichamelijk letsel of ziekte dient u officiële medische documentatie te overleggen ter bewijs dan wel onderbouwing van uw aanvraag.

    Het is ons doel er zorg voor te dragen dat alle kwesties met betrekking tot de annuleringsdekking zo snel, efficiënt en redelijk als mogelijk worden afgehandeld. Heeft u nog vragen of aanmerkingen betreffende deze annuleringsdekking, dan wel de afhandeling van een restitutie aanvraag, dient u deze te richten aan:

    Auto Europe Deutschland GmbH
    Landsbergerstrasse 155
    80687 München, Duitsland
    Geregistreerd in: Amtsgericht Muenchen HRB 149 828
    Email: Lloydscxl@autoeurope.pt