Auto Europe - annuleringsdekking algemene voorwaarden |
![]() |
Alle autohuurreserveringen die bij Auto Europe zijn gemaakt kunnen zonder opgaaf van redenen tot 48 uur voor het ophaaltijdstip en de ophaaldatum worden geannuleerd. U kunt dit online regelen op onze website en uw Auto Europe boeking hier beheren. Als u onder deze annuleringsdekking een claim wilt indienen, neem dan contact op met Auto Europe op het telefoonnummer en/of e-mailadres die vermeld staan in uw boekingsbevestiging. In geval van een gebeurtenis die aanleiding geeft tot een mogelijke claim dient u zo snel als praktisch mogelijk contact op te nemen met Auto Europe. Wat onder de voorwaarden valtIn de 48 uur voor ingang van uw boeking of nadat u het huurvoertuig heeft opgehaald, heeft u in het kader van de annuleringsdekking aanspraak op een volledige restitutie of een gedeeltelijke restitutie (pro rata) van de dagelijkse huurprijs van uw autohuurboeking indien u het huurvoertuig vroegtijdig moet inleveren ten gevolge van één van de hieronder genoemde redenen: 1.1 Reisvertraging en late aankomst. 1.2 Onmacht van de huurder door een ongeval, lichamelijk letsel of ziekte. 1.3 Een door de regering opgelegd reisverbod of quarantaine die opgelegd is in de 48 uur voorafgaand aan de aanvang van de huurperiode of gedurende de huurperiode. 1.4 Alle stakingen, inclusief stakingen van luchtvaartmaatschappijen en luchtverkeersleiding etc. 1.5 Ongunstige weersomstandigheden, waaronder sneeuw, mist, vorst, storm, orkaan en een vulkanische as voorval. Wat niet onder de voorwaarden valtDeze annuleringsdekking is niet van toepassing op een aanvraag die direct of indirect het gevolg is van, of bijdraagt aan, of het resultaat is van een situatie waarbij: 2.1 De huurder niet wenst te reizen en Auto Europe hierover niet in kennis stelt tot 48 uur voor het ophaaltijdstip. 2.2 De huurder geen geldig rijbewijs en geen geldige creditcard kan overleggen die beiden op naam van de hoofdbestuurder zijn gesteld die het contract met het verhuurbedrijf heeft afgesloten, dan wel het ontbreken van de benodigde financiële middelen om het huurvoertuig in ontvangst te kunnen nemen. Hoe een restitutie aanvraag in te dienenU dient Auto Europe zo snel als praktisch mogelijk bewijsmateriaal te overleggen ter ondersteuning van uw restitutie aanvraag. Dit bewijsmateriaal dient binnen dertig (30) dagen te worden overlegd vanaf de datum waarop u Auto Europe voor het eerst van het incident op de hoogte heeft gesteld dat aanleiding voor de restitutie aanvraag is. Restitutie aanvragen worden niet gehonoreerd indien u meer dan 48 uur voor het ophalen van het huurvoertuig al op de hoogte was van de reden van uw annulering en u Auto Europe hier niet van op de hoogte heeft gesteld waardoor de annulering niet tijdig verwerkt kan dan wel kon worden. Restitutie aanvragen waarbij geen bewijs is overlegd ter onderbouwing van de aanvraag worden mogelijk tevens niet gehonoreerd. Attentie: bij restitutie aanvragen ten gevolge van lichamelijk letsel of ziekte dient u officiële medische documentatie te overleggen ter bewijs dan wel onderbouwing van uw aanvraag. Het is ons doel er zorg voor te dragen dat alle kwesties met betrekking tot de annuleringsdekking zo snel, efficiënt en redelijk als mogelijk worden afgehandeld. Heeft u nog vragen of aanmerkingen betreffende deze annuleringsdekking, dan wel de afhandeling van een restitutie aanvraag, dient u deze te richten aan: Auto Europe Deutschland GmbH |